شناسهٔ خبر: 25128387 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

50 درصد هزینه های درمانی متعلق به حوزه دندانپزشکی است

صاحب‌خبر -

سلامت نیوز: کارشناس ناظر و نماینده دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در استان های خراسان گفت: 50 درصد هزینه های درمانی پرداخت شده از جیب مردم متعلق به حوزه دندانپزشکی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر عبدالله هروی روز یکشنبه در حاشیه همایش تقدیر از دندانپزشکان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداختی از جیب مردم در حوزه دندانپزشکی کاهش چشمگیر یافته است.


وی اظهار کرد: تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، پرداختی هزینه های درمانی از جیب مردم 59 درصد بود که این رقم اینک به 39 درصد کاهش یافته که حدود نیمی از آن مربوط به حوزه دندانپزشکی است.


هروی محورهای طرح تحول نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی از سال 1394 تاکنون را شامل خدمات آموزش و پیشگیری، دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی و کاهش پرداختی از جیب مردم عنوان کرد و گفت : گروه هدف شامل مادران باردار ، شیرده و کودکان زیر 14 سال است.


وی گفت: شاخص پوسیدگی دندان در دندان های پوسیده، پرشده و کشیده شده در افراد 12 ساله از 2.9 به 1.84 کاهش یافته که رضایت بخش بوده است.
هروی افزود: به دنبال اقدامات انجام شده در این مدت شاخص دندان های ترمیم شده بین کودکان افزایش یافته و شاخص کشیدن دندان کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: هم اکنون سه هزار و 120 دستگاه یونیت دندانپزشکی در واحدهای دندانپزشکی بخش دولتی کشور فعالیت دارند که 2 هزار و 500 دستگاه در قالب طرح تحول نظام سلامت، تجهیز و بازسازی شده اند.


وی گفت: همچنین 550 دستگاه یونیت دندانپزشکی به واحدهای دندانپزشکی کشور افزوده شده که 35 دستگاه از این تعداد متعلق به استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است.


هروی همچنین از اختصاص 80 سرویس سیار دندانپزشکی به نقاط مختلف کشور خبر داد و افزود:11 دستگاه از این تعداد که در مناطق محروم برای ارائه خدمات رایگان مستقر می شوند، متعلق به استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی است.


برچسب‌ها:

نظر شما