شناسهٔ خبر: 25128338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

روزنامه اکسپرس بریتانیا نوشت؛

تهدیدهای ایران در صورت خروج آمریکا از برجام خطرناک است

ایران تهدید ترسناکی را متوجه دونالد ترامپ در صورت خروج از توافق هسته‌ای کرده است به طوری که خطر ایجاد جنگ جهانی سوم بین دو کشور بالا رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اکسپرس بریتانیا، ایران تهدید ترسناکی را متوجه دونالد ترامپ در صورت خروج از توافق هسته‌ای کرده به طوری که خطر ایجاد جنگ جهانی سوم بین دو کشور بالا رفته است. 

این روزنامه بریتانیایی با اشاره به اظهارات حسن روحانی نوشت: « رییس‌جمهور این کشور خاورمیانه تهدید کرد که آژانس انرژی اتمی ایران در صورت تصمیم جمهوری خواهان مبنی بر خروج از توافق هسته آماده هر اقدامی است که انتظار دارید و حتی انتظار آن راندارید. او گفته سازمان انرژی اتمی ما کاملا آماده است. 

این رسانه با اشاره به اینکه ایران قبلا گفته بود در صورتی که سایر کشور‌ها به برجام پایبند باشند، ایران هم در این توافق خواهد ماند، نوشت: با این حال ایران اعلام کرده در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، آن‌ها هم این توافق را‌‌ رها خواهند کرد. 

این رسانه بریتانیایی به اظهارات ظریف هم اشاره کرد که گفته بود در صورتی که ترامپ از توافق خارج شود ایران واکنش بسیار سختی نشان خواهد داد، نوشت: ظریف گفته ایران گزینه‌های متعددی دارد. واکنش تهران به عقب نشینی آمریکا از توافق هسته‌ای بسیار ناخوشایند خواهد بود. 

«روبرت وود» سفیر آمریکا در امور خلع سلاح گفته مذاکرات فشرده‌ای با اروپایی‌ها در خصوص ضرب‌الاجل ۱۲ می و لزوم تغییرات در توافق هسته‌ای صورت گرفته است. 

ترامپ بار‌ها گفته توافق هسته‌ای بد‌ترین توافق تاریخ است. او در ماه ژانویه به سه کشور اروپایی امضا کننده توافق اولتیماتوم داده و گفته یا این توافق را اصلاح می‌کنند یا آمریکا از این توافق خارج خواهد شد. رییس‌جمهور آمریکا مدعی شده پایبندی ایران به توافق باید از نزدیک رصد شود.

برچسب‌ها:

نظر شما