شناسهٔ خبر: 25128293 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی:

اصلی‌ترین دغدغه ایثارگران، اشتغال فرزندانشان است

نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی در مورد اصلی‌ترین دغدغه‌ی جانبازان و ایثارگران گفت: هر قشری از جامعه مشکلات مخصوص خود را دارد و معتقدم در این برهه از زمان "اشتغال فرزندان ایثارگران" مشکل اولیه‌ی خانواده‌های ایثارگر است، چرا که فرزندانشان در سنین اشتغال بوده و تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام رسانده‌اند.

صاحب‌خبر -

قاسم صمدیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ایثارگران در دوران دفاع مقدس جان و سلامتی خود را نثار کرده‌ و طی این ۴۰ سال مجاهدت‌های بسیاری کرده‌اند، جایگاه این قشر بسیار رفیع بوده و باید همواره احترام و تکریم به مقام ایثارگران را در رفتار خود داشته باشیم، چرا که اینان قابل احترام‌ترین افرادند.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای خدمت‌رسانی به ایثارگران و جانبازان، افزود: هم بنیاد شهید و هم ساختارهای حکومتی و خدمتگذاری در راستای کاهش مشکلات جانبازان تلاش می‌کند تا بتوانند قدری از دغدغه‌هایشان را کم کنند.

وی با اشاره به رتبه‌ی اول استان در سطح کشور در ایجاد اشتغال برای یادگاران شهدا و ایثارگران، تاکید کرد: علی‌رغم تمامی تلاش‌هایمان هنوز هم قانع و راضی نبوده و موفقیت ما در این راستا هنوز در حد مطلوب نیست. میزان اشتغالی که توسط بنیاد شهید و سایر سازمان‌ها برای یادگاران شهدا و ایثارگران ایجاد شده در سطح کشور در رتبه اول قرار دارد اما ما همچنان به این اول بودن قانع نبوده و در این راستا با جدیت تلاش می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این رابطه افزود: اگر تلاش‌ها بهتر و مدیریت شده‌تر باشد، می‌توانیم به حد مطلوب خدمت‌رسانی برای ایثارگران برسیم.

وی با اشاره به وجود جانبازان زن در استان، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس در بمباران‌های شهری(میانه، مراغه و تبریز) و به ویژه بمباران شهر میانه که "مدرسه زینبیه و ثارالله" مورد هجمه‌ی هواپیماهای بعثی قرار گرفت، تعداد کثیری از دانش‌آموزان دختر به مقام رفیع شهادت نائل آمده و تعدادی هم جانباز شدند.

صمدیان با تاکید بر این‌که نظام مقدسی که طی دوران دفاع مقدس توسط خود ایثارگران پاسداری و صیانت شد، تمام تلاش خود را در راستای خدمت‌رسانی به این عزیزان ایثارگر به کار می‌گیرد، بیان کرد: باور داریم که پاداش کار ایثارگران هرگز مادی نبوده و هیچ مادیاتی توان برابری با جانفشانی ایثارگران را ندارد و این قشر هم هرگز چنین انتظاری از نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند، اما بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق ماموریت‌هایش در تمامی حیطه‌ها تلاش خود را جهت خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها به کار می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما