شناسهٔ خبر: 25128248 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یاسوج|پروازهای فرودگاه یاسوج راه‌اندازی می‌شود

R41452/P1486/S6,69/CT15

مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اینکه افزایش سهم حمل و نقل هوایی و رونق چند جانبه در دستور کار است، گفت: پیگیر راه اندازی مجدد پروازهای فرودگاه هستیم.

صاحب‌خبر -

علی محسنیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: بعد از سانحه سقوط هواپیمای " تهران-یاسوج" راه اندازی مجدد پروازهای فرودگاه یاسوج به عنوان یکی از خواسته‌های مردم و مسئولان در دستور کار قرار گرفت و به عنوان یک اولویت به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر  اینکه ساخت، توسعه، تجهیز و ایجاد زیرساخت های متناسب و ایمن برای برقراری پرواز جزو وظایف فرودگاه‌ها بوده و در برقراری پرواز مسئولیت مستقیم نداریم، افزود:  ولی در راستای وظیفه اجتماعی در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

محسنیان از مهیا شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب عملیاتی فرودگاه یاسوج در 3 سال گذشته خبر داد و ابراز کرد: بهسازی و توسعه سطوح پروازی فرودگاه با بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار انجام شده و آماده بهره‌برداری است.

مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اینکه با اجرای این پروژه طول باند فرودگاه  از 2600 متر به 3200 متر افزایش یافت، تصریح کرد: با این شرایط امکان نشست و برخاست هواپیماهای با رده بدنه متوسط از جمله 100F فراهم است.

محسنیان با اشاره به اینکه با بهره برداری از سیستم روشنایی باند فرودگاه امکان برقراری پرواز در شب را میسر کرد، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده اقدامات دیگری شامل طرح تقرب بر اساس دستگاه کمک ناوبری DME  و DVOR، کاهش ارتفاع 11 مانع بلند پروازی و آزادسازی 1630 متر از باند، بهسازی ترمینال و محاوط و برقراری پروازها در تمام روزهای  هفته انجام شده است.

وی تصریح کرد: کنترل مستمر موانع پروازی در اطراف فرودگاه، طرح‌های پروازی مبتنی بر ماهواره، اصلاح مسیرهای پروازی، افزایش درآمدهای هوانوردی و غیر هوانوردی، توانمندسازی نیروی انسانی و تکمیل روند مستند سازی اراضی در دستور کار است.

مدیر فرودگاه یاسوج با تاکید بر اینکه دنبال افزایش سهم حمل و نقل هوایی و رونق چند جانبه این منطقه هستیم، افزود: وقفه یک ماهه در پروازهای این فرودگاه به دلیل سانحه سقوز ای.تی.آر نمی‌تواند مانع روند رو به جلو باشد.

انتهای پیام/م

نظر شما