شناسهٔ خبر: 25128114 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

البرز| بازتاب گزارش تسنیم درباره واردات چای؛ استاندار البرز مصرف چای خارجی را ممنوع کرد

R41451/P1486/S6,50/CT7

در پی گزارش خبرگزاری تسنیم درباره روند واردات و مصرف چای خارجی در استان البرز، استاندار البرز در بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات استفاده از چای خارجی را ممنوع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اواخر سال 96 بود که خبرگزاری تسنیم در گزارشی تحت عنوان "وقتی صادرات البرز بوی "آرد" می‌دهد؛ بازار تجهیزات خودرو البرز در اختیار واردات خارجی‌"  به روند صادرات و واردات استان البرز در سال 96 پرداخت و به این نکته مغفول اشاره کرد که در سال 96 آمارهای واردات استان البرز در 11 ماهه سال 96 نشان می‌دهد 485 میلیون و 694 هزار و 159 دلار  واردات کالا به استان البرز از طریق گمرک انجام شده، که ارزش ریالی آن بیش از 16 میلیارد و 423 میلیون هزار ریال است که از نظر وزنی 88 هزار و 831 تن می‌شود و چای به عنوان دومین محصول وارداتی استان البرز است.

 خبرگزاری تسنیم در این گزارش بر این موضوع اساسی تاکید داشت که چرا چای به البرز وارد می‌شود در صورتی که چایکاران کشور همواره از این موضوع شکایت دارند که در این زمینه مردم و افکار عمومی از استاندار البرز که اصالتا اهل گیلان و مدیرعامل اسبق سازمان چای کشور نیز است سوالات متعددی دارند که آیا باید چای به البرز وارد شود؟ 

حال خبر می‌رسد استاندار البرز در یک حرکت  مثبت و قابل تقدیر برای حمایت از کالای ایرانی در سال جدید که از رهنمودهای رهبر انقلاب است، در  بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان  البرز بر لزوم استفاده از "چای ایرانی" تاکید کرده است.

در این بخشنامه، محمدعلی نجفی استاندار البرز  با تاکید بر لزوم بسیج مردم و مسئولان برای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر مصرف کالای ایرانی افزوده است: علاوه بر فرهنگ‌سازی برای مصرف کالای ایرانی، ارتقا کیفیت تولیدات داخلی باید به جد مورد نظارت دستگاه‌های مرتبط مسئول قرار گیرد و ترویج مصرف چای ایرانی و معرفی این برند مرغوب را از ادارات استان آغاز کرده و این امر مهم از هم اکنون به تمامی دستگاه‌های اجرایی البرز بخشنامه می‌شود.

استاندار البرز با اشاره به فواید و مزایای مصرف چای ایرانی گفته است: چای ایرانی در بهترین شرایط، بدون سمپاشی و افزودنیها به صورت ارگانیک تولید می‌شود بنابراین هیچ گونه مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و "عوارض چای بزک کرده خارجی" را به همراه ندارد.

نجفی افزوده مصرف مداوم چای خارجی در داخل کشور ذائقه برخی را تغییر داده و گاهی مردم بدلیل ناآگاهی، به عوارض آن بی توجه هستند، از این رو مسئولان و رسانه‌ها باید با فرهنگ‌سازی نسبت به آگاهی بخشی مردم اقدام کنند.

این حرکت استاندار البرز برای استفاده از مصرف چای ایرانی می‌تواند حرکتی مثبت در انقطاع و عدم استفاده از چای خارجی در استان البرز شود و با این روند واردات چای از طریق مبادی گمرکی البرز نیز کم یا متوقف شود.

گزارش: محمدعلی حسن نیا

انتهای پیام/م

نظر شما