شناسهٔ خبر: 25128086 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

موانع بازگشت هادی ساعی به تکواندو

منبع: مهر

پروسه بازگشت هادی ساعی به تکواندو در حال طولانی شدن است و به نظر می‌رسد برخی موانع مسیر را برای پرافتخارترین المپین ایران صعب العبور کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کمیته فنی فدراسیون تکواندو نزدیک به ۵۰ روز قبل هدایت تیم ملی را به فریبرز عسگری سپرد و بر اساس گفته سیروس رضایی سخنگوی این کمیته، قرار بود مدیر فنی تیم ملی نیز معرفی شود. در همان زمان نام های زیادی برای تصدی این پست اعلام شد که مهمترین آنها حسن ذوالقدر، هادی ساعی و مرتضی کریمی بودند که به دلایل مختلف بخت هادی ساعی از دو مربی دیگر بیشتر بود. 

در همین مدت نیز هادی ساعی چند جلسه با رئیس فدراسیون داشته و در خصوص شرایط بازگشت به فدراسیون و همکاری دوباره با تکواندو گفتگو کرده است. اما اینکه چرا این جلسات به نتیجه ای مثبت نرسیده، سئوالی است که اهالی تکواندو این روزها سخت به دنبال آن هستند. 

ساعی هفته گذشته و در حاشیه نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در این خصوص به خبرنگاران گفت: یک یا دو جلسه با پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو داشته که البته هنوز در این خصوص تصمیم گیری نکرده ایم  و در آینده همه چیز قطعی خواهد شد.

چیزی که در خصوص هادی ساعی واضح است اینکه او توانایی اداره تیم ملی را دارد و در واقع از روزی که وی با تیم ملی قطع همکاری کرد، مشکلات تیم ملی آغاز و روز به روز افزایش یافت. وی که دو طلا و یک برنز المپیک، دو طلا، یک نقره و یک برنز جهان، طلای آسیا و بازیهای آسیایی، طلای جام جهانی را به عنوان مهمترین عناوین در تابلو افتخارات خود دارد، به لحاظ شخصیتی همان کسی است که تیم ملی به عنوان بزرگتر به آن نیاز دارد. 

از سوی دیگر ارتباط خوب او با مسئولان ارشد فدراسیون جهانی از جمله دبیرکل و شخص دکتر«چو» باعث شده تا او بتواند در بعد بین الملل نیز کمک حال تیم ملی باشد. در این خصوص نزدیکان تیم ملی به خوبی می توانند بر این ادعا مهر تائید بزنند که به چه میزان حضور ساعی در کنار تیم ملی در مسابقات معتبر می تواند مفید باشد.

در چنین شرایط مذاکرات دو جانبه ساعی، پولادگر هنوز به یک نتیجه مثبت نرسیده و دلیل اصلی آن نیز حضور برخی افراد کنار تیم ملی است. به خوبی واضح است که ساعی با حضور چنین افرادی به تکواندو برنمی گردد. از سوی دیگر رئیس فدراسیون تکواندو علاقمند به ادامه کار این افراد است و همین موضوع نقطه اختلاف در مذاکرات است.

هادی ساعی با شرکت در جلسات متعدد با رئیس فدراسیون نشان داده که تمایل به همکاری با فدراسیون دارد و حالا این پولادگر است که باید شرایط همکاری و ورود او را فراهم کند. 

نکته بسیار مهمی که نباید فراموش شود، اینکه نباید انتظار داشته باشیم فردی با مختصات هادی ساعی و کوله باری از مدالهای المپیک، جهانی و آسیایی در جای مشغول به فعالیت شود که مسئولش در اندازه های آن جایگاه نیست. شاید بهتر باشد ساختار سازمان تیم های ملی تغییر کرده و تعریفی دیگر برای آن داشته باشند تا حداقل فرصت بهرمندی از تجربیات هادی ساعی فراهم شود. 

باید تاکید کرد مسیر انتخاب مردی با تدبیر و با تجربه برای تیم ملی که بتوان از همه ظرفیت های او بهترین بهره را برد، نباید طوری طراحی شود که بازهم به دنبال امتحان پس داده های بریم که همین اعتماد نصف و نیمه ای که در این چند ماهه بعد از انتخابات به وعده های اصلاحات در تکواندو ایجاد شده، سلب شده و دوباره روز از نو و روزی از نو.....

نظر شما