شناسهٔ خبر: 25127584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

اردوغان: با ایران به " لیره " معامله کنیم

صاحب‌خبر -
خرداد:در هفته ها و ماه های گذشته ارزش پول ملی 3 کشور ایران، روسیه و ترکیه به طور همزمان در برابر دلار و یورو روند نزولی داشته است.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی پیشنهاد داد کشورش با برخی کشورهای همسایه و شرکای اقتصادی خود نه با ارز دلار بلکه با پول‌های ملی مبادله کند.

به گزارش خرداد، عصر ایران به نقل از سی‌ان‌ان ترک، اردوغان شنبه شب در مصاحبه با شبکه " NTV" ترکیه با اشاره به مسایل و مشکلات اخیر اقتصادی در ترکیه و کاهش ارزش پول ملی این کشور در برابر ارزهای خارجی، گفت: ما برای مثال با ایران دادوستد داریم. ما باید معاملات خود با ایران را با لیره انجام دهیم. تجار ما که به ایران می‌روند باید بتوانند با لیره دادوستد کنند. این کار را می‌شود با دیگر کشورها هم انجام داد."

اردوغان باردیگر با افزایش نرخ بهره بانکی به عنوان یک راهکار برای جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش پول ملی ترکیه در برابر دلار آمریکا مخالفت کرد و گفت:هر چقدر نرخ بهره بانکی افزایش یابد به همان میزان تورم هم افزایش خواهد یافت. ما یک بار این مساله را همزمان با به قدرت رسیدن حزب عدالت و توسعه – پس از انتخابات سراسری نوامبر 2002- تجربه کردیم و با کاهش نرخ بهره موفق به مهار تورم شدیم.

برچسب‌ها:

نظر شما