شناسهٔ خبر: 25127487 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

صدراعظم نوری:

رفع گره ترافیکی تهران در طرح جامع و حمل و نقل ترافیک دیده شده است

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: در اینکه باید گره ترافیکی شهر تهران رفع شود شکی نیست اما الزام آن در برنامه پنج ساله دوم و در طرح جامع و حمل و نقل ترافیک دیده شده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / زهرا صدراعظم نوری در مخالفت با طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی گفت: زمانی که طرح می‌آید باید ضرورتی برای آن در نظر گرفته شود. در اینکه باید گره ترافیکی شهر تهران رفع شود شکی نیست اما الزام آن در برنامه پنج ساله دوم و در طرح جامع و حمل و نقل ترافیک دیده شده است.

وی ادامه داد: مطابق با ماده ۹برنامه عملیاتی پنج‌ساله شهرداری تهران شهرداری موظف است به منظور ارتقای ایمنی معابر و کاهش حوادث و سوانح ترافیکی، با هدف بهبود و ارتقا ایمنی شبکه معابر و تسهیلات مرتبط، اقدامات ذیل را به انجام برساند:

به گفته وی اقدام به شناسایی، اولویت‌بندی، بازدیدهای دوره‌ای و ‌رفع نقاط حادثه‌خیز شبکه معابر، اصلاح هندسی معابر و ‌تقاطع‌ها، حذف و اصلاح گره‌های ترافیکی، اجرای طرح آرام‌سازی ترافیک در معابر، نصب چراغ راهنمایی، اجرای علائم افقی و عمودی ترافیکی و راهنمای مسیر و نصب گاردریل و ‌حفاظ‌های ایمنی معابر اقدام کند.

رییس کمیسیون سلامت اضافه کرد: زمانی که الزام آن در برنامه آمده است این طرح توجیهی ندارد، گفتنی است که این طرح هیچ‌گونه گزارش زیست‌محیطی ندارد و ‌پیش‌نیازها، ابتدا و انتها ‌و ردیف بودجه آن مشخصی نیست گرچه کلیتش درست است اما طرح جدیدی نیاز است./ مهر

نظر شما