شناسهٔ خبر: 25127453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خبرگزاری دانشجو گزارش می‌دهد؛

۱۳ هزار نفر در #پویش_دانشجوی_مشهد پیگیر تخفیف در حمل و نقل عمومی/ هنوز از مسئولین خبری نیست!

جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد با تشکیل پویشی در حال پیگیری مطالبات دانشجویان می‌باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد با تشکیل پویشی در حال پیگیری مطالبات دانشجویان می باشند، این پویش در اولین اقدام خود با تشکیل کمپینی با عنوان #دانشجو_هزینه_دارد از مسئولین شهری مشهد خواستند تا برای استفاده ی دانشجویان از سیستم حمل و نقل عمومی شهر مشهد(اتوبوس و مترو) ساز و کار تخفیفی را در این زمینه فراهم  کنند.

با توجه به بالا رفتن هزینه های حمل نقل عمومی در مشهد از ادیبهشت سال جاری این پویش با پیگیری های بیشتر درصدد متقاعد کردن اعضای شورای شهر مشهد برای تصویب قانونی جهت تخفیف استفاده دانشجویان از سیستم حمل نقل عمومی است.

تاکنون تشکل ها و رسانه های دانشجویی مختلفی در سطح شهر مشهد حمایت خود را از این پویش اعلام کردند، این گروه از دانشجویان معتقد هستند باتوجه به هزینه های زیاد زندگی دانشجویی در زمینه های مختلف تحصیلی و معیشتی حمل و نقل عمومی هم به یکی از مشکلات دانشجویان تبدیل شده است.

علی رقم پیگیری های مختلف هنوز جوابی نگرفتیم/ 13هزار نفر به این پویش پیوستند

افضل خزاعی نژاد(آقای الف) دبیر پویش دانشجویان مشهد و دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: پویش دانشجویان مشهدی اواخر بهمن ماه راه اندازی شد و در ابتدا حدود 1500 نفر دانشجو با تهیه ی نامه ای خطاب به رئیس شورای شهر مشهد مطالبه ی تخفیف هزینه ی استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را مطرح کردند.

خزاعی نژاد افزود: این نامه را به صورت حضوری به دبیرخانه شهرداری مشهد تحویل دادیم و علی رقم پیگیری های مختلف برای اینکه بتوانیم جلسه ای با مسئولین داشته باشیم هنوز موفق نشدیم و پاسخی دریافت نکردیم.

دبیر پویش دانشجویان مشهدی ادامه داد: دانشجویان در هر کلان شهری باتوجه به هزینه های گوناگونی که دارند و همچنین شرایط تحصیلی شان که نمی توانند هم زمان درآمدی داشته باشند، توسط مسئولین تا حد امکان حمایت می شوند.

وی بیان کرد: دانشجویان به عنوان قشری که قرار است آینده ساز کشور باشند باید آسایش فکری داشته باشند و اگر این نیازهای اولیه مثل حمل و نقل برطرف شود قطعا می تواند در رشد علمی دانشجویان موثر باشد.

خزاعی نژاد در پایان گفت: در دو روز اخیر پس از گران شدن هزینه های حمل و نقل عمومی شهری در مشهد حدود 13هزار دانشجو به این پویش پیوستند و دانشجویان دانشگاه های مختلف روز به روز در حال پیوستن به این پویش و اتحاد دانشجویی می باشند

پویش دانشجویان مشهد پس به نتیجه نرسیدن مطالبات خود از طریق نامه  در صفحات مجازی مسئولان شهری مطالبه خود را مطرح کردند که با واکنش‌هایی از سوی برخی از مسئولین شهر مشهد نیز همراه شد.

لایحه ای را به شورا تقدیم می کنم

قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد در پاسخ به پويش دانشجويان در خصوص تخفیف در حمل و نقل عمومی ویژه دانشجویان، در صفحه اينستاگرام شخصی اش نوشت :دانشجویان عزیز سلام،هر تغییری در قیمت ها و تخفیف، مستلزم مصوبه شورای شهر است. ان شالله در این مورد لایحه ای به شورا تقدیم خواهم کرد.تا چه قبول افتد و چه در نظر آید ...

به مطالبات دانشجویان توجه ویژه ای خواهیم داشت

محمدرضا حیدری، رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در صفحه منتسب به خود در اینستاگرام، نوشت: نمایندگان شورای شهر در کنار توجه به گروه‌ها و قشرهای اجتماعی مختلف به مطالبات دانشجویان به عنوان موذنان جامعه توجهی ویژه و با سازوکار قانونی خواهند داشت.

پیام دانشجویان را شنیدیم/مطالبات دانشجویان به جا و به حق است

محمد حاجیان شهری، رئیس کمیسیون خدمات شهری،سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد نیز در واکنش به این پویش دانشجویان در کانال تلگرامی خود نوشت: دغدغه ها و مطالبات شما عزیزان بسیار بجا و بحق است.

اینجانب و سایر همکارانم در شورای اسلامی شهر مشهد پیام شما را شنیدیم، سعی ما در پارلمان شهری ایجاد فضایی متناسب و درخور شأن برای مردمی که شهرشان منور به بارگاه علی بن موسی الرضا است می باشد

به شما این امید را می دهم که شورای اسلامی شهر مشهد آنچه را که قانون در اختیار ما نهاده از شما دریغ نخواهیم کرد و در چارچوب اختیاراتم تمام تلاشم را برای تسهیل ارائه خدمات به قشر فرهیخته دانشجویان انجام خواهم داد.

امیدوارم که شورای اسلامی شهر مشهد هرچه زودتر بتواند گوشه ای از مشکلات شما آینده سازان این مرز و بوم را مرتفع نماید.

اقدامی که بعدا نتیجه اش را می بینیم...

با این حال به نظر می رسد با توجه به مطالبه ی صریح دانشجویان در خصوص هزینه های حمل و نقل عمومی نیاز است تا مسئولین شهری با سرعت بیشتری پیگیر این مطالبات باشند، قطعا تامین و فراهم آوردن شرایط حداقلی برای زندگی دانشجویان می تواند در آینده ای نزدیک باعث رشد و تحول شهر مشهد شود چرا که بدون شک دانشجویان امروز، مدیران فردای این شهر خواهند بود.

 

نظر شما