شناسهٔ خبر: 25127247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رهبر حزب سعادت: حاکمیت ترکیه ثروت‌های ملی را خرج کرده و ترکیه را به بزرگ‌ترین بدهکار تبدیل کرده است

R1349/P1349/S8,89,90/CT10

«تمل کاراملا اوغلو» گفت: حاکمیت ترکیه در زمینه سیاست خارجی هیچ ثباتی ندارد. امروز یک کشور را متحد و دوست ترکیه می‌خواند اما فردا همین کشور را به عنوان بزرگ‌ترین دشمن ترکیه معرفی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل تسنیم، «تمل کاراملا اوغلو» رهبر حزب اسلام‌گرای سعادت ترکیه با انتقاد از عملکرد 16 ساله حزب حاکم «عدالت و توسعه» اظهار داشت: حزب سعادت در انتخابات پیش رو نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت. ترکیه در دوران سختی به سر می‌برد و با مشکلات زیادی رو به رو است. متأسفانه حزب حاکم قابلیت حل این مشکلات را ندارد. 16 سال است که عملکرد اجرایی این دولت در کشور را مشاهده می‌کنیم. متأسفانه هیچ قدمی برای حل مشکلات کشور برنداشته‌اند. درست است که اقدامات مثبتی هم انجام داده‌اند اما مشکلات ترکیه منحصر به یکی دو موضوع نیست که آن‌ها حل بکنند. در زمینه سیاست خارجی هیچ ثباتی ندارند. امروز یک کشور را متحد و دوست ترکیه می‌خوانند اما فردا همین کشور را به عنوان بزرگ‌ترین دشمن ترکیه معرفی می‌کنند. پس از 16 سال نتوانستند به یک ثبات در سیاست خارجی برسند.
کاراملا اوغو با اشاره با اینکه اقتصاد ترکیه به بن‌بست رسیده است، گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکلات ترکیه در حوزه اقتصادی است. کشور در بحران بی‌پولی به سر می‌برد. حاکمیت هیچ راهکاری برای حل این بحران ندارد و تا زمانی که از سیاست‌های گذشته خود دست برندارند هیچ امیدی به حل این بحران نیست. حتی دلیل اصلی تصمیم حاکمیت به برگزاری انتخابات زودهنگام در این مدت کوتاه به دلیل ناتوانی آن‌ها در حل بحران اقتصادی و رسیدن به بن‌بست است. به همه هم‌وطنان هشدار می‌دهم که اگر این حاکمیت بار دیگر در این انتخابات به پیروزی برسند، ترکیه را آن‌چنان به بحران اقتصادی گرفتار می‌کنند که حتی تصورش را هم نمی‌توانید بکنید. آن‌ها تمام منابع و ثروت‌های ملی را خرج کرده و ترکیه را به بزرگ‌ترین بدهکار در دنیا تبدیل کرده‌اند، با این وجود دست از قدرت برنمی‌دارند و بر ادامه اتخاذ سیاست‌های نادرست خود اصرار می‌ورزند.
وی با اشاره به آغاز فعالیت‌های انتخاباتی حزب سعادت برای حضور قدرتمند در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی 24 ژوئن، عنوان کرد: تنها حزبی که بدون جنجال و هیاهو کار سیاسی می‌کند، حزب سعادت است. شکست یا موفقیت شخص برای حزب ما مهم نیست بلکه کشور برای ما اهمیت دارد. در حال حاضر مشغول تعیین نامزد حزب برای انتخابات ریاست جمهوری هستیم. به دنبال معرفی شخصی هستیم که بتواند ترکیه را به بهترین شکل اداره کند و مشکلات کشور را در کمترین زمان حل کند. به موفقیتمان در انتخابات پیش رو اعتقاد داریم و به همین خاطر از 1.5 سال گذشته تلاش‌های خود را آغاز کرده و با تمام توان ادامه می‌دهیم.
انتهای پیام/

نظر شما