شناسهٔ خبر: 25127089 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اهدای گل به اساتید آمریکایی در قالب کمپین «بگو یا حسین»

کمپین «بگو یاحسین» در آستانه میلاد با سعادت امام حسین(ع) با اهدای گل به اساتید دانشگاه در آمریکا تلاش کرد تا در مسیر معرفی جهانی آن حضرت قدم بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری فارس، مجموعه بین المللی عاشورا در ادامه مسیر معرفی جهانی امام حسین علیه السلام در شب و روز تولد حضرت سیدالشهدا(ع) رویداد جدیدی برگزار کرده است.
این مجموعه مردم نهاد که بعد از کمپین #SayYaHussain (در محرم سال 1396) در دانشگاه های آمریکایی نظیر دانشگاه برکلی حضور پیدا کرده و طی رویدادی ، دانشجویان غیرمسلمان آمریکایی را با امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا آشنا کرده بود ؛ این بار در شب و روز تولد امام حسین علیه السلام رویدادی مشترک در ایران و آمریکا برگزار کرده است.

 

در بیانیه گروه بین المللی عاشورا به مناسبت این اقدام آمده است: جایگاه اساتید در فرهنگ اسلامی کمتر از پدر و مادر نیست. همانطوری که امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند به احترام پدر و معلّمت از جاى برخیز، گرچه فرمان روا باشی این فرهنگ و این تربیت اسلامی ما را بر آن داشت تا به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت امام حسین علیه السلام دیداری با اساتید دانشگاهمان در ایالت کالیفرنیا داشته و به عنوان تقدیر از شور و علاقه آن ها به تدریس گل هایی را با حدیثی از معصومین علیهم السلام اهدا کنیم.

 

همچنین تیم ایرانی مجموعه عاشورا ، به صورت همزمان در شب و روز تولد امام حسین علیه السلام هدیه هایی به نام «بذر محبت» بعنوان عیدی در شهرهای تبریز و زنجان به مردم هدیه کرد.

فعالیت های مجموعه مردمی و بین المللی عاشورا در طی سال مستمر خواهد بود؛ برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید اخبار و برنامه های این گروه را در شبکه های اجتماعی با آی دی Ashura_info دنبال کنید.
انتهای پیام/

نظر شما