شناسهٔ خبر: 25126983 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هاشمی:

عدم حمایت‌ سازمانی، انگیزه برای کار در زمینه عکاسی قرآنی را از بین برده است

گروه هنر ــ عکس«شعائر»، نمایشگاه‌های عکس «دیده دل» و «مشق عشق» از جمله فعالیت‌های من در عرصه عکاسی قرآنی بوده است، با وجود آنکه سوژه‌های تازه‌ای برای کار در نظر دارم اما انگیزه برای انجام آنها به دلیل عدم حمایت سازمانی از بین رفته است.

صاحب‌خبر -

عدم حمایت‌ سازمانی، انگیزه برای کار در زمینه عکاسی قرآنی را از بین برده است

سیدروح‌الله هاشمی، هنرمند عکاس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: همچنان در عرصه عکاسی با رویکرد قرآنی و با استفاده از مظاهر طبیعی پیرامون که هر کدام جلوه‌ای از مواهب الهی است و هر یک می‌تواند سوژه عکاسی باشد، کوشا و فعال هستم اما از آنجا که آثار من معمولاً با الحاقاتی همراه است و سعی می‌کنم با اشاره به آیات و روایات قرآنی ذهن مخاطب را بیشتر به حقیقت سوژه‌ای که در قاب تصویر آن را به ثبت رسانده‌ام معطوف سازم، لذا کار با وسواس و حوصله زیادی باید به انجام برسد.

وی با اشاره به اینکه چنین دقت نظری شاید از حوصله مدیران و سازمان‌های فرهنگی خارج باشد، ادامه داد: با وجود زحمت و سختی‌هایی که شکل‌ کاری من در زمینه عکاسی قرآنی دارد اما تصور می‌کنم دوستان مسئول چندان وقع و توجهی به اهمیت این هنر که به شکل تلفیقی و با محوریت عکاسی اتفاق می‌افتد، ندارند.

هاشمی تصریح کرد: پس از رونمایی از اثر قرآنی «شعائر» توسط معاون سابق قرآن و عترت ارشاد با مختصاتی که به آن اشاره کردم و برپایی نمایشگاه عکس «دیده دل» و «مشق عشق» که حاصل تجارب هنری چند ساله من بود، دیگر به واسطه عدم حمایت مؤثر انگیزه‌ای برای کار به این شکل ندارم.

وی در ادامه افزود: با روی کار آمدن معاونت جدید قرآن و عترت ارشاد هنوز تماسی با مسئولان فرهنگی و هنری این معاونت نداشتم، هر چند که تصور می‌کنم که به دلیل مشکلات عدیده‌ای که وجود دارد، حتی در صورت تماس به منظور حمایت از این شیوه هنری پاسخ مناسبی را دریافت نخواهم کرد.

این هنرمند عکاس در پایان گفت: زمینه برای ادامه فعالیتم در عرصه عکاسی قرآنی فراهم است و سوژه‌های جدیدی را به منظور اجرا آماده کار دارم اما تحقق و اجرایی شدن آنها نیاز مبرم به حمایت، مساعدت و همکاری نهاد و سازمان های ذیربط دارد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها:

نظر شما