شناسهٔ خبر: 25126898 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

واکنش هاشمی به علت کاندید نشدنش برای پست شهرداری

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در مورد علت کاندید نشدنش برای پست شهرداری تهران واکنش نشان داد و گفت: عرض کردم که امکان سه بار رجوع وجود دارد و حتی محلل نیز می‌توان انجام داد و همیشه آماده به خدمت هستم.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / محسن هاشمی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز یکی از مسائل مورد بررسی ما در مورد الزام شهرداری به رفع گره‌های ترافیکی بود که این گره‌های ترافیکی می‌بایست با همکاری پلیس راهور مشخص و با تخصیص هزینه، گره‌ها رفع شود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز پرونده تخلف یکی از باغات نیز به صورت ناقص بررسی شد، گفت: بر اساس اعلام نظر شورا مقرر شد که در جلسه چهارم اردیبهشت ماه هفت گزینه نهایی شهرداری تهران به صورت رسمی اعلام شوند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است که 170 گره ترافیکی در تهران وجود دارد که در حال حاضر 45 گره در اولویت قرار دارند، در مورد جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا گفت: هر عضوی که بخواهد از شورای شهر خارج شود حتما باید رای اعضا را داشته باشد. لذا در جلسه هم اندیشی امروز و به درخواست شخص بنده رأی گیری استمزاجی و محرمانه‌ای فقط برای خود من انجام شد که بدانم اعضا مایل هستند که من در شورا بمانم یا از شورا خارج شود و این رأی گیری محرمانه و برای خود من بود و بعدا به این نتیجه رسیدیم که اعضا بسیار  علاقه زیادی دارند که من در شورا بمانم. مگر اینکه بنا به دلایلی از شورا خارج شویم، البته افرادی مثل من که مریض هستند و نمی‌توانم در شورا بنشینم ، می‌توانم در شهر راه بروم.

وی در پاسخ به این سوال که بر اساس نظرسنجی‌ها مردم مایل هستند که شما در پست شهرداری فعالیت کنید، گفت: البته این سوال انحرافی است. چرا که هیچ کجا از مردم رأی گیری نشده که ببینیم مایل هستند من کجا بمانم و دقت داشته باشید که در ایران شهردار، منتخب مردم نیست. بلکه منتخب شورا است و در نتیجه نمی‌شود به صورت قاطع گفت که مردم علاقه دارند که من در شورا باشم یا شهرداری، البته احترام به رأی اعضا بسیار مهم است و اعتقاد دارم با توجه به تجربیات و سوابق من در کشور و همچنین ارتباطات سیاسی با گروه‌های مختلف و روش اعتدالی می‌توانستم و می‌توانم به پیشرفت شهر کمک کنم اما برای من رأی اعضا مهم است و دلیلی نداشت که به خاطر این گونه مسائل موجب ایجاد اختلاف و ... شوم.

هاشمی با بیان اینکه طبیعت ما هاشمی‌ها است که اختلافات را کم کنیم و در صدد کمک به شهر هستم گفت: البته سه بار می‌توان رجوع کرد و حتی می‌توان "محلل" هم انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که 28 گزینه مطرح شده چهره سیاسی هستند تا مدیر شهری گفت: من امیدوارم اعضای شورا به فرد مطلوب رسیده و احتیاجی به حضور من نباشد؛ اما دقت داشته باشید که گزینه‌های اعلامی قابلیت‌های بالایی دارند و قطعا در نشست هم اندیشی با اعضای شورای شهر هفت نفر از آنها انتخاب می‌شوند. البته دقت داشته باشید که مسئولیت اسم بر عهده اعضا است و به اعضا گفته‌ام که با اسامی که نوشته‌اید صحبت کنید تا بعدا نگویند که چرا ما را نوشتید و حتی بگویند «کی بود کی بود من نبودم».

وی با بیان اینکه همه کاندیداها از قابلیت‌های قابل تقدیری برخوردار هستند، در مورد احتمال حضورش در شهرداری به شوخی گفت عرض کردم که امکان سه بار رجوع وجود دارد و حتی محلل نیز می‌توان انجام داد و همیشه آماده به خدمت هستم./ ایسنا

نظر شما