شناسهٔ خبر: 25126697 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس؛

سردرد شیرین کی روش برای انتخاب خط حمله!/ قلم قرمز سرمربی روی نام 7 مهاجم

کارلوس کی روش برای انتخاب بازیکنان مورد نیازش در فاز هجومی تیم ملی با سردرد شیرینی مواجه است و باید روی نام چند بازیکن آماده فوتبال ایران خط سیاه بکشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کارلوس کی روش در ماه های منتهی به جام جهانی 2018 روسیه کار بسیاری دشواری را بر عهده دارد. او بعد پشت سر گذشتن مرحله انتخابی جام جهانی، در حال آماده سازی بازیکنان لیگ برتری و در نهایت انتخاب 23 بازیکن نهایی برای حضور در روسیه است تا با این 23 بازیکن دست به کار بزرگی بزند و از سه دیدار سخت و دشوار برابر اسپانیا، پرتغال و مراکش دست پر خارج شود.

با وجود اینکه تیم ملی در همه نقاط زمین بازیکنان بسیار خوب و آماده ای را در اختیار دارد، بیشترین ترافیک در خط حمله تیم ملی است و هنوز برای کسی مشخص نشده کی روش در جام جهانی با چند مهاجم بازی می کند و اصلا چند مهاجم را به روسیه می برد.

بعد از دوران یکه تازی علی دایی و وحید هاشمیان در خط حمله تیم ملی، در این سال ها مهاجمان چندان آماده ای در فوتبال ایران وجود نداشته که همواره در بالاترین سطح حضور داشته باشند اما در 5، 6 سال گذشته چندین مهاجم خوب ایرانی در باشگاه های ایرانی و خارجی ساخته و پرداخته شدند و اکنون تیم ملی پنج، شش مهاجم بسیار خوب و آماده در اختیار دارد که همگی در مسابقات مختلف دست به کار بزرگی زدند و می توانند در جام جهانی هم گره از کار تیم ملی باز کنند.

بدون شک تیم ملی طبق عادت همیشه در روسیه با چهار مدافع و دو هافبک میانی که بیشتر در کارهای دفاعی شرکت می کنند، به میدان می رود. به جزء یک دروازه بان، چهار مدافع و دو هافبک مرکزی، کی روش می تواند از چهار بازیکن دیگر در فاز هجومی بهره ببرد که تعداد زیادی از بازیکنان حاضر در فهرست کی روش می توانند در این پست ها بازی کنند.

کی روش اکنون 38 بازیکن را در ایران و خارج از کشور زیر نظر دارد که تنها چهار بازیکن در فاز هجومی ترکیب اصلی تیم ملی جای خواهند داشت.

کی روش در تمام سال هایی که در ایران حضور داشته، از دو ترکیب 1-3-2-4 و 2-2-4-4 استفاده کرده است که معمولا هم جواب داده است. بدون شک او نمی تواند در بازی با تیم های اسپانیا و پرتغال از ترکیب 3-3-4 و یا از دو مهاجم نوک استفاده کند. او البته نشان داده از برخی از مهاجمان نوک در گوشه زمین هم استفاده می کند اما باید دید کی روش چه اندیشه هایی را در سر می پروراند.

بازیکنانی که در فاز هجومی تیم ملی ایفای نقش می کنند به 14 تن می رسند که بخشی در اروپا بازی می کنند و بخشی هم هر هفته در تمرینات کی روش شرکت دارند.

در حال حاضر کی روش این بازیکنان را برای استفاده در فاز هجومی تیم ملی زیر نظر دارد که فقط 4 نفر در ترکیب اصلی بازی می کنند و چند نفر هم نمی توانند به مسکو بروند.

کی روش 3 دروازه بان، حداقل 9 مدافع و 4 هافبک دفاعی را در برنامه خود خواهد داشت که جمعا 16 بازیکن شده و می تواند هفت بازیکن هجومی را انتخاب کند.

بازیکنان هجومی کی روش عبارت اند از: اشکان دژاگه، سامان قدوس، مسعود شجاعی علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، کاوه رضایی، مهدی طارمی، مهدی ترابی، رضا قوچان نژاد، سردار آزمون، وحید امیری و مرتضی تبریزی، علی قلی زاده و علی علیپور که سه مورد آخر را می توان خط خورده های قطعی جام جهانی از حالا دانست.

البته کی روش پیش از این بارها گفته که در انتخاب ترکیب تیم ملی با سردرد شیرینی مواجه می شود که یکی از سخت ترین شرایط انتخاب بهترین ها از میان این بازیکنان است.

در ادامه عملکرد بازیکنان تیم ملی را تا به اینجا مشاهده می کنید:

اشکان دژاگه – کاپیتان تیم ملی بعد از یک فصل دوری از مسابقات باشگاهی در نقل و انتقالات زمستانی به ناتینگهام فارست پیوست اما بعد از انجام دو بازی، مصدوم شد و به مدت دو ماه از میادین دور است.

سامان قدوس – بازیکنی که حدود شش ماه قبل بازی برای تیم ملی ایران را انتخاب کرد، بهترین فصل خود را سپری می کند. او بعد از نمایش های درخشان در لیگ سوئد و لیگ اروپا، با پیشنهادهای خوبی از تیم های انگلیسی، اسپانیایی و آلمانی مواجه شده است. قدوس بعد از دیدار با آرسنال، تعریف و تمجید آرسن ونگر را به دنبال داشت.

مسعود شجاعی – او بعد از بازی برابر نماینده رژیم صهیونیستی در ترکیب پانیونیوس به طور کامل از تیم ملی دور شده اما روند خوبش در یونان ادامه دارد و بعد از آنکه به AEK یونان منتقل شده، با این تیم بازی های خوبی را به نمایش گذاشته است.

علیرضا جهانبخش - این هافبک - مهاجم آلکمار در بهترین دوران فوتبالش حضور دارد و نه تنها بهترین بازیکن حال حاضر تیم هلندی خودش است بلکه می توان او را جزء معدود ستاره های حال حاضر لیگ هلند دانست. او امیدوار است بعد از جام جهانی یا حتی قبل از آن به تیم بزرگتری در فوتبال اروپا منتقل شود.

کریم انصاری فرد – آقای گل لیگ یونان نیز در بهترین فرم قرار دارد و به همراه تیمش برای کسب قهرمانی یونان تلاش می کند. کریم از نظر گلزنی فصل بسیار خوبی را سپری می کند.

کاوه رضایی – مهاجم شارلوا بلژیک در نخستین فصل حضورش در اروپا دست به کار بزرگی زده و یک تنه تیم خودش را در رده دوم ژوپیر لیگ نگه داشت؛ هرچند این شرایط دوام نیافت و این تیم اکنون در رده سوم جدول است. با این حال کاوه قطعا یکی از آماده ترین فوتبالیست های حال حاضر فوتبال ایران است.

مهدی طارمی – مهاجم خطرناک و سابق پرسپولیس، بعد از سپری کردن دوران محرومیتش، راهی الغرافه قطر شد و تقریبا در هر بازی گل می زند و یا پاس گل می دهد. طارمی در دوران اوج خودش قرار دارد.

مهدی ترابی – هافبک هجومی سایپا هم بعد از سپری کردن دوران مصدومیتش توانسته کمک حال سایپا شود و در رسیدن این تیم به بالای جدول نقش به سزایی داشته است.

رضا قوچان نژاد – مهاجم هیرینفین هلند، در این فصل فروغ فصل گذشته را نداشته و نشانی از یک مهاجم آماده ندارد. تعداد گل های زده رضا در فصل جاری کمتر از انگشتان یک دست است.

سردار آزمون – دیگر مهاجم تیم ملی سردار آزمون است که در نیم فصل نخست رقابت های روسیه آماده نبود و تنها دو گل به ثمر رساند که برای یک مهاجم آمار خوبی نیست. با این حال او ظرف دو ماه گذشته سخت تمرین کرده تا در شروع دور برگشت این رقابت ها بازی های خوبی را ارائه دهد.

وحید امیری – هافبک نفوذی خطرناک پرسپولیس همانند سال های گذشته در اوج آمادگی قرار دارد و به روند خوبش در چند سال اخیر ادامه داده است.

مرتضی تبریزی – مهاجم ذوب آهن در این فصل هم عملکرد نسبتا خوبی داشته و یازده گل در لیگ برتر ایران به ثمر رسانده است و عملکرد خوبی دارد.

علی قلی زاده – هافبک نفوذی سایپا جزء بازیکنان مدنظر کی روش در ماه های اخیر بوده و به طور مرتب در تمرین های تیم ملی شرکت می کند. او هم جزء عوامل موفقیت سایپا در فصل جاری بوده است.

علی علیپور – آخرین بازیکن دعوت شده به تیم ملی علی علیپور است که با روند بسیار خوبش در این فصل کادرفنی تیم ملی را مجاب به دعوتش به تیم ملی کرد.

به گزارش جی پلاس؛ باید دید کارلوس کی روش به عنوان تصمیم گیر نهایی، کدام بازیکنان را با خود به روسیه می برد و برابر تیم های بزرگ دنیا به میدان می فرستد. این موضوعی است که هیچ کسی غیر از کی روش پاسخ آن را نمی داند. چهار سال قبل کی روش بازیکنانی مانند سردار آزمون، علی کریمی، محمدرضا خلعتبری و ... را به خود به برزیل نبرد تا تعجب همگان را به دنبال داشته باشد.

نظر شما