شناسهٔ خبر: 25126472 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پورشیب: کاراته درهمه اوزان بازی‌های آسیایی شانس طلا دارد

کاپیتان تیم ملی کاراته مردان معتقد است، کاراته‌کاهای ایران در همه اوزان بازی‌های آسیایی شانس مدال طلا دارند.

صاحب‌خبر -

ذبیح‌الله پورشیب در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شرایط خوب اردوهای تیم ملی کاراته مردان، توضیح داد: با اتمام تعطیلات نوروز از ۱۴ فروردین دور نخست اردوهای تیم ملی کاراته در سال جدید آغاز شد و پس از ۱۰ روز به پایان رسید. از شنبه یکم اردیبهشت نیز دور جدید اردوها آغاز شد که امیدواریم با برنامه‌های فدراسیون و کادرفنی، در مسابقات قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و مسابقات کاراته وان موفق شده و نتایج خوبی را کسب کنیم.

او افزود: کاراته ایران همیشه و در همه میادین مهمی که حاضر شده، خوش درخشیده و برای ایران مدال آوری کرده است. برای مسابقات پیش رو نیز تلاش می کنیم تا مثل همیشه از نام ایران دفاع کنیم.

ملی‌پوش کاراته ایران در خصوص شانس مدال ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، توضیح داد: من یک دوره در بازی‌های آسیایی شرکت کرده (2010 گوانگژو) و مدال طلا به دست آوردم، به همین دلیل از سطح بالای این رقابت‌ها مطلع هستم. مطمئن باشید در این دوره هم مانند دوره‌ی قبل بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهم تا برای ایران افتخار آفرین باشم. همچنین در مورد تیم ملی هم باید بگویم تیم ایران در همه اوزان شانس طلا دارد و قطعا بهترین نتیجه را کسب می‌کند.

کاپیتان تیم ملی کاراته در ادامه افزود: انتظارات از کاراته‌ی ایران با نتایجی که در سال‌های گذشته کسب کرده، بالا رفته است. به همین دلیل امیدواریم مسئولان از این رشته بیشتر حمایت کنند تا شاهد موفقیت در بازی‌های آسیایی باشیم. البته خود فدراسیون و کادرفنی برنامه‌هایی را تدوین کرده‌اند که اگر حمایت شوند باعث موفقیت تیم ملی خواهد شد. اردوهای برون مرزی را در نظر داریم که با برگزار شدن آن‌ها می‌توانیم نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کرده و برطرف کنیم.

پورشیب در ادامه و با بیان اینکه سرباز تیم ملی است، توضیح داد: در سال جدید به هیچ مسئله‌ای جز کسب نتایج مناسب در رقابت‌های پیش رو فکر نمی‌کنم. در حال حاضر تمرکزم روی قهرمانی آسیا و سپس بازی‌های آسیایی است. با تمام توان تلاش می‌کنم تا ابتدا در این مسابقات و سپس در کسب سهمیه المپیک موفق باشم.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوآنگژو، با اشاره به نخستین دوره حضور کاراته در مسابقات المپیک، خاطرنشان کرد: این مسابقات بزرگترین اتفاقی است که می‌تواند در طول زندگی قهرمانی یک ورزشکار رخ دهد و ملی‌پوشان کاراته ایران این مسئله را می‌دانند. همه ما تلاش می‌کنیم به این رقابت‌ها اعزام شویم تا بهترین نتیجه را در این رقابت‌ها کسب کنیم. قطعا کاراته ایران توان بالایی دارد و می‌تواند در المپیک هم افتخارآفرینی کند.

او افزود: کاراته می‌تواند موفق شود اما امیدوارم مسئولان هم به این رشته توجه کنند تا انتظارات مردم به صورت صد درصد برآورده شود. مطمئنا اگر ملی‌پوشان و فدراسیون با آرامش خاطر به کار خود ادامه دهند، در رسیدن به هدف موفق‌تر خواهند بود.

ملی پوش کاراته ایران در خصوص مسابقات جام ستارگان کاراته در گیلان نیز گفت: این رویداد تنها یک مسابقه دوستانه بین ملی‌پوشان و کاراته‌کاهای استان است. گیلان همیشه پتانسیل بالایی در کاراته داشته و همین مسئله باعث شد تا مسئولان هیات این استان از ملی‌پوشان دعوت کنند تا در یک بازی دوستانه با ورزشکاران این شهر مسابقه برگزار کنند. البته تنها دیدار دوستانه است که می‌تواند یک بازی تدارکاتی هم به حساب بیاید.

انتهای پیام

نظر شما