شناسهٔ خبر: 25126441 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فعالیت‌های قرآنی بانوان به بیداری اسلامی کمک می‌کند

رحیم صفوی با بیان اینکه زن و مرد می‌توانند زیر سایه قرآن کریم و اهل بیت (ع) تا عالی‌ترین درجات پیشرفت کنند، گفت: فعالیت‌های قرآنی بانوان در سطح بین‌الملل در بیداری اسلامی تاثیر زیادی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان جهان اسلام گفت: عقیده من این است که خداوندگار متعال در خلقت و در بحث بهره مندی از ساحت نورانی قرآن کریم و اهل بیت (ع) و همچنین معارف دین بین زن و مرد تفاوتی قائل نشده است.

وی با بیان اینکه زن و مرد می‌توانند زیر سایه قرآن کریم و اهل بیت (ع) تا عالی ترین درجات پیشرفت کنند، افزود: در همین راستا است که ما در ایران اسلامی همواره از وجود و علم زنان مجتهده بهره‌مند بوده و هستیم.

سردار رحیم صفوی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان در ایران را یک ابتکار بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: من به سازمان اوقاف و امور خیریه برای این ابتکار تبریک می‌گویم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری تاکید کرد: معتقدم زنان ایران اسلامی همانگونه که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش داشتند، اکنون هم می‌توانند با حضور در فعالیت‌های قرآنی به معارف وحی پی برده و به آنها عمل کنند که اینچنین قطعاً در پیشبرد اهداف اسلام و مسلمین پیشتاز خواهند بود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان در سال‌های آینده با پذیرش تعداد بیشتری از متسابقین و در رشته های مختلف توسعه یابد تا نیمی از جمعیت یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان در جهان که بانو هستند از نعمات قرآن کریم بهره‌مند شوند.

سرلشکر رحیم صفوی همچنین با اشاره به نقش نهضت بانوان مسلمان در جهان امروز تاکید کرد: اگر این نهضت و گروه که نیمی از جمعیت مسلمان جهان را تشکیل می‌دهند به جریان بیداری اسلامی بپیوندند، تغییر اساسی در وضع جهان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اگر یک بانو به میدان نهضت اسلامی بیاید، موجب حضور یک خانواده کامل در این میدان خواهد شد، ابراز کرد: محبت و جایگاه زنان در خانواده‌ها و همچنین اعتقادات بانوان انرژی زا بوده و موجب ایجاد تحرک اسلامی می‌شود؛ از این رو، این ابتکار سازمان اوقاف و امور خیریه در تشویق بیشتر بانوان به فعالیت‌های قرآنی جهانی را ارزنده و شایسته می‌دانم.

دستیار رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال‌های آینده حضور بانوان در مسابقات قرآن پررنگ تر از پیش و حتی از مسابقات برادران باشد.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان با حضور نمایندگانی از ۲۸ کشور جهان از یکم تا چهارم اردیبهشت در هتل ارم تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما