شناسهٔ خبر: 25126189 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

گزارش ویژه از روتردام

تمام نگاه ها به دی کویپ/ با مداد بنویسید "دوچ کاپ" در دستان علیرضا!

آلکمار بعد از 5 سال بازهم در آستانه قهرمانی در جام حذفی فوتبال هلند قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، از ساعت 18 به وقت هلند(20:30 دقیقه به وقت تهران) دو تیم آلکمار و فاینورد هلند در چارچوب دیدار فینال رقابت های KNVB بِکِر کاپ یا دوچ کاپ یا همان جام حذفی هلند رو در روی هم قرار می گیرند. این بازی مانند هر سال در ورزشگاه دی کویپ روتردام که دست بر قضا زمین خانگی فاینورد هم به حساب می آید برگزار خواهد شد.

DbXNWkgX4AEVHU-

DbUXaAzXkAEln1j

قطعا جذابین این دیدار وقتی برای ما افزایش پیدا می کند که بدانیم علیرضا جهانبخش ستاره 24 ساله تیم ملی ایران، رکن اصلی یکی از دو تیم حاضر در این مسابقه است. شماره 7 داماشی آلکمار در این فصل با فاصله بهترین بازیکن تیمش بوده و حالا به دنبال این است تا ماموریت نیمه تمام فصل قبل را جبران کند و به اولین جام حذفی خود در فوتبال هاند دست پیدا کند. جهانبخش پیش از این یک بار برنده ژوپیلرلیگ یا همان لیگ دسته دوم فوتبال هلند شده بود.

همه چیز آماده این جدال هیجان انگیز است. فاینورد با از پیش رو برداشتن آدو دن هاخ، سوئیفت، هراکلس آلملو، پی اس وی آیندهوون و ویلم به مسابقه نهایی قدم گذاشت و در روی مقابل شاگردان فن دن بروم موفق شدند به ترتیب تیمهای ماستریخت، آلمره سیتی، فورچونا سیتارد، زوله و توئنته را شکست دهند و با قرعه ای راحت تر به دیدار پایانی راه پیدا کنند.

DbXTCVRX4AIJ-lR

DbXiFiiW4AAj4Pp

روز قبل بازیکنان دو تیم تمرینی را در زمین اصلی انجام دادند و آمستردام کاملا در فاصله چند ساعت تا آغاز بازی حال و هوای فینال به خود گرفته است. تیم برنده راهی اروپا لیگ خواهد شد و فصل بعد پیش از شروع مسابقات در جام یوهان کرایوف با قهرمان لیگ که پی اس وی خواهد بود مسابقه می دهد.

از صبح مسئولین برگزاری مسابقه در ورزشگاه 51 هزار و 117 نفری دی کویپ حاضر هستند و شرایط بازی را فراهم می کنند. پیش از این فاینورد 12 قهرمانی این مسابقات را دشت کرده بود و 4 بار در فینال ها باخته بود و آلکمار با چهار قهرمانی و دو نایب قهرمانی، چهارمین تیم برتر تاریخ این مسابقات به حساب می آید. کی ان وی کاپ از سال 1898 در حال برگزاری است و خیلی ها آن را با جام حذفی انگلیس موسوم به اف ای کاپ مقایسه می کنند. آخرین قهرمانی فاینورد در سال 2016 و آلکمار در سال 2013 بوده است.

DbXbSLUVAAEDmvI

DbVrEiaWkAAiq4z

حال باید دید در این مسابقه که قضاوت آن بر عهده بیرون کوئیپرز 45 ساله و مشهور به انجام می رسد جهانبخش و هم تیمی هایش به برتری می سرند یا مردان جیوانی فن برونکورست انتقام عقب ماندگی در لیگ را از حریف خود می گیرند و جام زرین را در خانه نگه می دارند.

نظر شما