شناسهٔ خبر: 25125853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

روایتی جدید از دیدار روحانی، خاتمی، ناطق وجهانگیری

ایلنا : یک استاد دانشگاه با اشاره به دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای با ناطق‌نوری گفت: در این دیدار به آقای ناطق‌نوری گفته‌ام که ما برای شکست شما در سال ۷۶ حداکثر تلاش خود را کردیم ولی شما را شخصیتی جوانمرد و اخلاق‌مدار دیدیم.

صاحب‌خبر -

فیاض زاهد با اشاره به دیدار خود و جمعی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای با حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری گفت: این جلسه صبح روز پنجشنبه در حوزه علمیه امام حسن مجتبی که در لواسان قرار دارد و تحت مدیریت ایشان است، انجام شد. دیدارکنندگان جمعی از کسانی هستند که مسئولیت رسانه‌ای داشته یا به صورت حرفه‌ای فعالیت رسانه‌ای انجام می‌دهند، عموما آقایان معظمی و غلامعلی رجایی مسئول هماهنگی برگزاری این جلسات هستند. این جمع در گذشته دیدارهایی به صورت فصلی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت که در آن دیدار هم ما مسائل خودمان را نزد ایشان مطرح می‌کردیم و هم آقای هاشمی نکاتی را مطرح می‌کردند.

اهم اظهارات فیاض زاهد به شرح زیر است:

*در این جلسه هر کدام از دوستان در خصوص مسائل مختلف نکاتی را مطرح کردند، بنده نیز با توجه به تخصصم در حوزه روابط بین‌الملل، به تشریح وضعیت کنونی در عرصه جهانی پرداختم و یادآور شدم که تیم کنونی سیاست خارجی و امنیتی آقای ترامپ ریشه‌هایش به دولت رونالد ریگان بازمی‌گردد که در ایجاد جنگ سرد، افزایش هجمه، فضاسازی‌های کاذب، جنگ روانی و بحران‌سازی متخصص هستند و در این راستا ضروری است ما به فکر انسجام‌‌بخشی به نظام در برابر این مسائل باشیم.

* مسائل مربوط به حوزه رسانه، ساختار سیاسی کشور، محدود شدن فضای مجازی، بی‌توجهی به ریشه‌های بحران دی‌ماه ۹۶ و همچنین گلایه‌مندی از نوع عملکرد آقای روحانی از مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد. آقای ناطق نوری در این جلسه صحبت‌های مهمی را مطرح کردند، قانون اساسی و ضرورت توجه به ظرفیت‌های آن و همچنین بازنگری آن از جمله محورهایی بود که آقای ناطق نوری به آن اشاره کردند و نگران هستند که برخی از مسئولیت‌ها حوزه‌هایش در قانون اساسی به روشنی تفکیک نشده و تکالیف مشخص نیست که این مسئله موجب سردرگمی در پیگیری مطالبات شده است.

* آقای ناطق نوری در این دیدار از ملاقات خود با حسن روحانی به همراه سیدمحمد خاتمی و اسحاق جهانگیری خبر داد، آقای ناطق نوری گفتند در این دیدار دغدغه‌هایی که به ایشان ارجاع شده است را به آقای روحانی گفته‌اند و همچنین نگرانی خود را نسبت به تیم اقتصادی دولت و همچنین وعده‌هایی که دولت باید محقق کند و افزایش کارآمدی دولت در حوزه‌های مدیریتی و اجرایی را به رئیس جمهور یادآور شود.

* در این دیدار مقرر شد تا به شکل جدی‌تری در آینده‌ای نزدیک در خدمت آقای ناطق نوری باشیم، من در این دیدار با آقای ناطق نوری گفته‌ام که ما برای شکست شما در سال ۷۶ حداکثر تلاش خود را کردیم ولی از شما را شخصیتی جوانمرد و اخلاق‌مدار دیدیم.من با آقای ناطق در این دیدار گفتم یک روز به دیدار آقای خاتمی رفتم و از ایشان پرسیدم که اگر شما به دوم خرداد ۷۶ بازمی‌گشتید چه کاری را انجام می‌دادید که نکردید؟ آقای خاتمی در پاسخ به این پرسش گفتند من برای پیشبرد و تعمیق و همکاری گسترده‌تر در عرصه مردم سالاری باید ۳۰ درصد از چینش کابینه را به نظرات آقای ناطق نوری اختصاص می‌دادم و چه بسا با این کار، کارها بیشتر جلو می‌رفت. آقای ناطق نوری پس از شنیدن این سخنان از این نگرش خوشحال شدند و اکنون ما خشنودیم که آقای خاتمی و ناطق نوری دوستان نزدیکی هستند که می‌توانند با کمک یکدیگر کشور را برای گذر از بحران‌های پیش رو راهبری کنند.

*{درباره واکنش رئیس‌جمهور نسبت به اظهارات ناطق و خاتمی}: گویا آقای روحانی از این دیدار استقبال کرده و خواهان دیدارهای بیشتر شده‌اند.

 

نظر شما