شناسهٔ خبر: 25124135 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قائم میرابیان: ملی‌پوشان شیرجه به اردوهای برون مرزی بیشتری نیاز دارند/ می‌خواهیم تا جایگاه چهارم آسیا برسیم

R7870/P1015145/S3,33/CT1

سرمربی تیم ملی شیرجه کشورمان گفت: برای آماده‌سازی جهت حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا به اردوهای برون مرزی بیشتری نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

قائم میرابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از 45 روز پیش اردوهای آماده‌سازی تیم ملی شیرجه آغاز شد. مرحله دوم اردوی تیم ملی شیرجه تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد و پس از آن ملی‌پوشان اردوی غیرمتمرکز خود را در شهرهای‌شان دنبال می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در شرایطی اردوهای خود را پیگیری می‌کنیم که نیاز به اردوهای برون مرزی داریم. متأسفانه بین شیرجه و شنا و واترپلو تفاوت قائل می‌شوند. شنا و واترپلو اردوهای تدارکاتی بیشتری نسبت به ما دارند. این در حالی است که شیرجه‌روها در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌اند.

سرمربی تیم ملی شیرجه کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: ما در تیم ملی شیرجه قول مدال در بازی‌های آسیایی نمی‌دهیم، اما به طور حتم اگر به خوبی حمایت شویم در فاصله کوتاهی می‌تواند به مدال‌آوری برسد. کسب مدال در میادین بزرگ اتفاق عجیبی برای شیرجه‌روها نخواهد بود، اما این اتفاق هم با برگزاری صرفاً اردوهای داخلی میسر نمی‌شود.

میرابیان یادآورشد: البته در این میان باید تشکر ویژه‌ای هم از مسئولان فدراسیون داشت که تخته‌های شیرجه را خریداری کرده‌اند. تیم ملی شیرجه هیچ کمبودی در کمپ تمرینی ندارد و شرایط در اردوها مطلوب است. تنها مشکل کمبود اردوهای تدارکاتی برون مرزی است.

وی تصریح کرد: در راستای آماده‌سازی تیم ملی شیرجه جهت حضور در بازی‌های آسیایی تنها یک اردوی تدارکاتی در کشور ایتالیا داریم. یک اردو کفاف آماده‌سازی تیم را نمی‌دهد. پیشنهاد برگزاری اردوی تدارکاتی در کشور  اوکراین و چین را نیز داده‌ایم، اما نمی‌دانم که اجرایی می‌شود یا نه.

سرمربی تیم ملی شیرجه اظهار داشت: در حال حاضر اردوهای تیم ملی با پنج شیرجه‌رو دنبال می‌شود و فشار تمرینات  بسیار بالاست. خوشبختانه مسئولان فدراسیون تمهیداتی را اندیشیده‌اند تا فضای اردوها به شکلی باشد که بازیکنان این سطح تمرینات را به خوبی پشت سر بگذارند.

قائم میرابیان گفت: تیم ملی شیرجه در دوره قبل بازی‌های آسیایی غایب بود، اما در آخرین دوره‌ای که حضور داشت عنوان هفتمی را به دست آورد. در این دوره تمام تلاش ما این است که تا جایگاه چهارم ارتقا پیدا کنیم. البته این نیز مستلزم حمایت‌های بیشتر است. همان‌طور که می‌دانید بهترین‌های شیرجه دنیا در آسیا حضور دارند و رقابت در این فضا بسیار سخت است. با این وجود در صورت سرمایه‌گذاری‌های بیشتر می‌توانیم در آینده‌ای بسیار نزدیک به مدال بازی‌های آسیایی نیز دست پیدا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما