شناسهٔ خبر: 25123809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قاری لبنانی در گفت‌وگو با ایکنا:

فضای مجازی؛ راهی مناسب برای ترویج قرآن

گروه بین‌الملل ــ عباس مصطفی شری، قاری 19 ساله لبنانی، استفاده از فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را راهی مناسب برای ترویج و انتشار قرآن در کشورهای مختلف جهان معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

 شبکه‌های اجتماعی؛ راهی مناسب برای انتشار قرآن در سراسر دنیا

عباس مصطفی شری، قاری لبنانی و نماینده این کشور در رشت قرائت سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در حاشیه برپایی این دوره از مسابقات در مصلای امام خمینی(ره) گفت: فهم دقیق قرآن کمک می‌کند تا وجهه خوبی از اسلام و مسلمانان به جهانیان معرفی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که شبکه‌های اجتماعی چه تأثیری در آموزش و ترویج قرآن دارند، گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در زمینه آموزش قرآن و همین‌طور در ترویج قرآن بسیار تأثیرگذار هستند، به‌ویژه برای افرادی که در کشورهای غیراسلامی زندگی می‌کنند و امکاناتی برای یادگیری قرآن ندارند، استفاده از فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد.

تأثیر قرآن در زندگی

این قاری لبنانی در خصوص تأثیر قرائت قرآن در زندگی افراد تأکید کرد: قرائت قرآن همراه با تدبر در آیات این کتاب الهی، مقدمه‌ای برای فهم و درک مفاهیم  و مضامین کلام وحی است، زیرا بدون تدبر و تأمل در قرآن، قرائت قرآن فایده چندانی نخواهد داشت. در احادیث و روایات زیادی بر اهمیت تفکر و تدبر در قرآن کریم، تأکید شده شده است.

مقابله با اسلام‌هراسی

وی در زمینه بهره‌گیری از قرآن کریم و مفاهیم والای آن در مقابله با پدیده اسلام‌هراسی، بیان کرد: ما باید به عمق قرآن پی ببریم و باید به مفاهیم این کتاب عظیم‌الشأن توجه کنیم. مطمئنا در قرآن مطالبی هست که با کمک آن‌ها می‌توانیم با این پدیده مقابله کنیم.

مصطفی شری همچنین در پاسخ به این پرسش که سطح قاریان حاضر در سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را چگونه ارزیابی می‌کند، اظهار کرد:  قراء حاضر در این دوره از مسابقات از سطح بالایی برخوردار هستند و امیدوارم که شاهد قرائت‌های جذابی از سوی شرکت‌‌کنندگان حاضر در رشته قرائت باشیم.

وی درباره میزان توجه به فعالیت‌ها، برنامه‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات قرآن در کشورش گفت: در لبنان به مقوله آموزش قرآن و به طور کلی به فعالیت‌های قرآنی توجه بسیاری می‌شود به طوری که در مدارس، مساجد، مؤسسات و دانشگاه‌ها، به آموزش قرآن و برپایی حلقه‌ها و نشست‌های حفظ، قرائت، تفسیر و تدبر قرآن توجه ویژه‌ای می‌شود.

یادآوری می‌شود، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با رقابت شرکت‌کنندگان ۸۴ کشور جهان از ۳۱ فروردین‌ماه به مدت یک هفته در مصلی امام خمینی تهران میزبان علاقه مندان به قرآن کریم است.

شبکه‌های اجتماعی؛ راهی مناسب برای انتشار قرآن در سراسر دنیا

انتهای پیام

35

برچسب‌ها:

نظر شما