شناسهٔ خبر: 25123157 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پخش فصل پنجم «خندوانه» از خرداد ماه آغاز می‌شود

بازگشت «جناب خان» به خط حمله تیم‌جوان

فصل جدید برنامه تلویزیونی «خندوانه» با حضور «جناب خان» از پایان اردیبهشت ماه به شبکه نسیم بازمی‌گردد.بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل نه چندان موفق، سری جدید برنامه «خندوانه» در مسیر تولید قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /تیم سازنده این برنامه با کسب تجربه از شکست فصل قبل دوباره سراغ مهاجم اصلی «خندوانه» یعنی «جناب خان» رفته‌اند تا فصل پنجم به فصل بازگشت خندوانه به اوج تعبیر شود.از چهار فصل قبلی برنامه خندوانه، جناب خان در فصول دوم و سوم حضور داشت. دو فصل بسیار موفق با حضور عروسک بنفش با چشمانی تا به تا، هندزفری در گوش، لاف زن و البته در جای خودش بامرام که خوب بلد بود رامبد جوان را به هم ببافد تا برنامه را روی موج موفقیت قرار دهد.

«جناب خان» پیش از آنکه به تلویزیون بیاید یک بار در مجموعه عروسکی به نام «کوچه مروارید» حضور پیدا کرده بود. این مجموعه که برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید شده بود، موفقیتی نه برای سازنده‌اش سعید سالارزهی داشت و نه برای «جناب خان» اما این عروسک بنفش شانس بزرگی داشت و آن معرفی‌اش به مجموعه خندوانه بود. وقتی جناب خان به خندوانه آمد، این برنامه یک کمدین ثابت داشت. نیما شعبان‌نژاد، بازیگر و کارگردان تئاتر، با کاراکتر «نیما» پارتنر رامبد جوان در بخش‌های نمایشی و طنز خندوانه بود و تا پیش از ورود جناب خان در همه قسمت‌های این برنامه حضور داشت. با حضور عروسک جنوبی و خوش لهجه «جناب خان»، تقسیم‌بندی به نوعی شد که یک شب درمیان نیما و جناب خان در برنامه حضور داشته باشند.

جناب خان به کمک توانایی‌های «محمد بحرانی» صداپیشه این عروسک که در مجموعه «کلاه قرمزی» نیز با صداپیشگی عروسک‌های «ببعی» و «آقوی همساده» توانسته بود توانایی خود را در ایجاد کاراکتر‌های مختلف به نمایش بگذارد، توانست گام به گام بر محبوبیت خود بیفزاید. محبوبیتی که به ضرر نیما تمام می‌شد و هر روز بیش از گذشته میدان عمل نیما در خندوانه محدود می‌شد.پیشرفت جناب خان تا حدی بود که میهمانان برنامه برای حضور در خندوانه ابتدا از حضور جناب خان مطمئن می‌شدند بعد می‌آمدند.

این قضیه در بخش حضور مردمی نیز دیده می‌شد به نحوی که شرکت‌کنندگان مردمی از مسئولان هماهنگی می‌خواستند نوبت حضورشان در خندوانه در روزی باشد که جناب خان حضور دارد.جناب خان، اگرچه شخصیت‌اش جنوبی بود اما متناسب با حضور میهمان‌ها تلاش می‌کرد موسیقی‌های محلی را اجرا کند و این کار باعث محبوبیت مضاعف می‌شد. اوج اجرای جناب خان در «خندوانه» شبی بود که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، این برنامه میزبان رزمندگان دوران دفاع مقدس بود و جناب خان برای حضار مداحی مشهور «ممد نبودی» را اجرا کرد.در باره انتقال جناب خان به «خندوانه» از یک توافق ابتدایی میان سازندگان خندوانه و سالارزهی تهیه‌کننده «کوچه مروارید» و مالک معنوی عروسک جناب خان، این عروسک صحبت شده است. توافقی که صرفاً بر اساس روابط دوستانه بوده! اما در ادامه وقتی جناب خان عنوان بهترین عروسک تلویزیون را به دست آورد، قضیه فرق کرد.

سالارزهی به‌دنبال اعاده حقوق مالی و معنوی جناب خان رفت و با بالا گرفتن دعوای حقوقی، حضور جناب خان در فصل چهار خندوانه منتفی شد.رامبد جوان در فصل چهار خندوانه تلاش کرد از عروسک‌های جایگزین استفاده کند که نشد، نیما شعبان‌نژاد را با کاراکتر‌های جدیدی مثل «بایرام» و «کیا» به میدان آورد باز هم نشد. از کاراکتر «استاد کهنمویی» استفاده کرد و باز هم شکست خورد.

آخرین تلاش رامبد اضافه کردن «استندآپ کمدی» و مسابقات «ادا بازی» بود که آن هم در نبود «جناب خان» به چشم نیامد. همین مسأله بود که بازگشت جناب خان را جدی کرد و علی رغم اینکه رامبد رو به دوربین خندوانه گفته بود که بدون جناب خان هم موفق خواهد بود، برای ترمیم جایگاه «خندوانه» باز هم سراغ لژیونر موفق فصل قبل رفتند. درباره انتقال مجدد جناب خان به خندوانه، کمتر صحبت می‌شود بخصوص درباره مباحث مالی این نقل و انتقال که قاعدتاً نباید چندان هم کم هزینه بوده باشد! اما نکته مهم این است که «جناب خان» در بازگشت دوباره به خندوانه وظیفه سنگین تری دارد و آن بازگرداندن خندوانه به صدر جدول برنامه‌های محبوب تلویزیون است./روزنامه ایران

نظر شما