شناسهٔ خبر: 25123123 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کانون های مساجد کردستان برخط می شوند

مسئول دبیرخانه امور مساجد کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از اول فروردین فرآیند جمع آوری اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

صاحب‌خبر - مسئول دبیرخانه امور مساجد کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از اول فروردین فرآیند جمع آوری اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز شده است.
کامل گلباغی افزود: مدیر مسئولان کانون های فرهنگی هنری می توانند از طریق آدرس http://bachehayemasjed.ir نسبت به تکمیل پروفایل خود و کانون و همچنین فعال سازی آن اقدام کنند.
وی اضافه کرد: ثبت نام کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد در راستای اجرای مصوبه جلسه شورای معاونین و دبیران مناطق هشتگانه کشور و تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توسعه و ترویج کانون های مساجد انجام می شود.
گلباغی گفت: یکپارچه سازی اطلاعات در سطوح مختلف استانی، شهرستانی، کشوری و بررسی و ارزیابی وضعیت موجود کانون ها و خدمات ارائه شده از نظر کمی و کیفی برخی از اهداف این سامانه است.
وی یادآور شد: تقویت و تسهیل ارتباط بین کانون ها، دبیرخانه ها و ستاد در مناطق مختلف کشور، ایجاد شبکه اطلاع رسانی و ارتباطی بین کانونی، آشنایی کانون های از فعالیت ها خدمات و دریافت خدمات از یکدیگر، شفاف سازی فعالیت های فرهنگی هنری و اجتماعی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با هدف تخصصی کردن بخش های کانونی و بهینه سازی کیفیت ارائه خدمات در کانون های مساجد از دیگر هدف های راه اندازی این سامانه است.
وی تاکید کرد: این سامانه موجب گسترش ارتباط بین کانونی به منظور تامین منابع مورد نیاز کاربران، گسترش کمی و کیفی پایگاه های الکترونیکی جدید در حوزه های فرهنگی و هنری و تولید سامانه های نرم افزاری برای کاهش هزینه های سازمانی می شود.
گلباغی غیر حضوری شدن و مکانیزه شدن تمام فرایند ها و درخواست ها، گزارش گیری، امتیازدهی، بازرسی و دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی را از دیگر امکان ها و مزیت های راه اندازی سامانه جامع سجا در کانون های مساجد دانست.
گلباغی گفت: اصلاح و تایید صحت اطلاعات در سامانه سجا در شهرستان ها بر عهده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و در مرکز استان بر عهده مسئول دبیرخانه و کارشناس it است.
562 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان کردستان فعال است.
کانون فرهنگی مساجد در راستای تحقق ارزش ها و اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به با هدف تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و تاکید بر آرمان ها و ارزش های معنوی و فرهنگ اسلامی، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری ، اجتماعی و علمی، همگانی و عمومی نمودن تمام عرصه های فرهنگی و هنری و تحقق آزادی مناسبت های فرهنگی مردمی، زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ بسیجی، ارائه و عرضه فعالیت های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه های فرهنگی هنری در اسفند سال 71 تشکیل شد.
6108/9102
انتهای پیام

نظر شما