شناسهٔ خبر: 25122947 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هنیه:‌ موساد عامل ترور شهید فادی البطش است

اسماعیل هنیه با محکوم کردن ترور شهید فادی البطش، دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را عامل این جنایت دانست.

صاحب‌خبر -
باشگاه خبرنگاران: به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با محکوم کردن ترور شهید فادی البطش، دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را عامل این جنایت دانست.

اسماعیل هنیه همراه تنی چند از رهبران جنبش حماس در مراسم ختم فادی محمد البطش در غزه شرکت کرد. البطش پژوهشگر فلسطینی بود که صبح روز شنبه و پیش از عزیمت به ترکیه برای شرکت در یک همایش علمی در مالزی ترور شد.

هنیه درباره شهادت این پژوهشگر فلسطینی گفت: «در طول سال‌های گذشته شاهد ترور دانشمندان امت اسلامی و ملت فلسطین بودیم و هر بار برای ما آشکار شد که این علمای ارزشمند از سوی نهاد‌های اطلاعاتی دشمن ترور شده اند و در رأس این نهاد‌ها سازمان جاسوسی موساد قرار دارد. این نهاد‌ها علمای ملت فلسطین را هدف قرار می‌دهند تا پرچم‌های دانش، تمدن، آگاهی و قیام را در میان این امت پایین بکشند. از این رو ما جنایت به شهادت رساندن فادی البطش را در این چارچوب تفسیر می‌کنیم. ما معتقدیم این جنایت حمله به همه فرزندان فلسطین در هر نقطه در داخل و خارج فلسطین است و نقض حاکمیت فلسطین و عبور از همه خطوط قرمز، عرف‌ها و قوانینی است که بر عرصه دیپلماتیک و روابط بین الملل حاکم است. ما از دولت مالزی خواستیم تحقیقات فوری را در این زمینه آغاز کند تا ابهامات این جنایت هر چه سریعتر برطرف شود.»

اسماعیل هنیه درباره همزمانی وقوع این جنایت با برگزاری مستمر راهپیمایی‌های بازگشت در سرزمین‌های فلسطینی، گفت: «راهپیمایی بازگشت، دشمن صهیونیستی را سردرگم کرده است و او را در مقابل جامعه بین المللی به خاطر جنایت هایش رسوا ساخته است و آخرین جنایت، به شهادت رساندن کودک فلسطینی در شرق جبالیا بود. دشمن صهیونیستی با ترور شهید البطش در اقدامی شکست خورده تلاش می‌کند توجهات جامعه بین المللی را از جنایت هایش منحرف کند و از بحران تعامل با این تظاهرات خارج شود. من معتقدم این جنایت، نشان دهنده شکست دشمن در مقابله با عزم و ارداه ملت فلسطین است. راهپیمایی مستمر ما دارای اهداف راهبردی است و تا احقاق حق بازگشت فرزندان ملت فلسطین به وطن خود در غزه و همه مناطق دیگر ادامه می‌یابد. زمان ارتکاب این جنایت به دقت انتخاب شده است، ولی ملت ما این جنایت را پیگیری و دشمن هزینه گزافی بابت آن پرداخت خواهد کرد.»

نظر شما