شناسهٔ خبر: 25122868 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

مدل‌های الکتریکی لامبورگینی، سال ۲۰۲۶ تولید می‌‌شوند

ابوالقاسم اسلامی / carscoops motor1

صاحب‌خبر -

دو خودروی اونتادور و هوراکان محصولات بسیار موفقیت‌آمیزی برای لامبورگینی بوده‌اند؛ اما طی چند سال آینده این دو خودروی سوپراسپرت از بازار کنار خواهند رفت و به‌جای آن‌ها محصولات مدرن‌تر و احتمالا قوی‌تری وارد خط تولید خواهند شد. استفانو دومنیکالی، مدیر عامل لامبورگینی، تأیید کرده است که جایگزین این خودروها، قطعا مدل‌های هیبریدی خواهند بود.

با توجه به صحبت‌های دومنیکالی در مصاحبه با تاپ‌گیر (TopGear)، هر دو خودروی لامبورگینی اونتادور و هوراکان با مدل‌های هیبرید یا پلاگین جایگزین خواهند شد. لامبورگینی اونتادور تا سال ۲۰۲۰ باقی خواهد ماند و تولید سوپراسپرت هوراکان تا اواخر سال ۲۰۲۲ قطع نخواهد شد. خودروهای سوپراسپرت جدید مجهز به باتری تولید می‌شوند؛ اما تنها چیزی که از الان می‌توان در مورد آن‌‌ها مطمئن بود، فقدان توربوشارژر است.

Lamborghini Terzo Millennio Concept / مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو

مائوریسیو رجینی، مدیر فنی لامبورگینی نیز در مصاحبه‌ای با این نشریه گفت:

تا زمانی که من مدیر فنی لامبورگینی هستم، خودروهای سوپراسپرت ما دارای پیشرانه‌های توربوشارژ نخواهند بود. این در مورد احساسات است. اگر احساس نداشته باشید، هیچ چیزی ندارید. سؤالات اصلی در مورد پکیج و وزن باتری‌ها هستند. بله، درست است که مدل‌های الکتریکی لامبورگینی بی‌صدا و الکتریکی هستند؛ اما به معنی قدرتمند نبودن آن‌ها نیست. 

هر دو جایگزین لامبورگینی اونتادور و هوراکان از سیستم محرکه هیبریدی استفاده می‌کنند؛ اما بدان معنا نیست که پیشرانه‌های احتراق داخلی به‌طور کامل از بین می‌روند. هر دو پیشرانه خورجینی ۱۰ و ۱۲ سیلندر در نسل بعدی لامبورگینی باقی خواهند ماند؛ اما حجم آن‌ها کوچک‌تر خواهد شد و با کمک سیستم محرکه هیبریدی دارای محدوده الکتریکی عرضه می‌شوند. دومنیکالی همچنین تأکید کرد که عرضه اولین مدل خودروی کاملا الکتریکی لامبورگینی، تا سال ۲۰۲۶ اتفاق نخواهد افتاد.

Lamborghini Terzo Millennio Concept / مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو

دومنیکالی گفت:

من فکر نمی‌کنم فناوری تمام الکتریکی لامبورگینی تا سال ۲۰۲۶ آماده شود. خودروی هیبریدی قدمی به سمت مدل‌های کاملا الکتریکی ما هستند. این اولین بار نیست که لامبورگینی استفاده از فناوری هیبریدی را در محصولات خود تأیید کرده است. می‌دانیم شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس، اولین خودرویی خواهد بود که از یک سیستم محرکه هیبریدی استفاده می‌کند. در حال حاضر اوروس با استفاده از پیشرانه بنزینی معمولی ۴.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به توربوشارژ دوگانه، قادر به تولید ۶۴۱ اسب بخار قدرت است.

لامبورگینی تصمیمات بزرگی برای آینده خودروهای بنزینی خود گرفته است و در حال حاضر قصد دارد در زمینه کاهش وزن پکیج باتری خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کند تا این مدل‌ها بتوانند فاصله‌های کوتاهی را با مصرف انرژی برق حرکت کنند. لامبورگینی در جهت معرفی خودروی الکتریکی خود تا سال ۲۰۲۶، روی باتری‌های حالت جامد کار می‌کند. مهندسان لامبورگینی پیش‌بینی می‌کنند که بتوانند تا آن‌ زمان، به پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه کاهش وزن و باتری‌های حالت جامد دست یابند.

دومنیکالی همچنین با اظهاراتی در مورد ایده این شرکت برای ارائه یک مدل خودروی هیدروژنی در آینده نزدیک، همگان را شگفت‌زده کرد. او اعتقاد دارد که زمان عرضه یک مدل بین ۱۵ تا ۲۰ سال طول می‌کشد و هر شرکتی باید برای جایگزینی آن با فناوری‌های جدیدتر و مطابق ترجیحات مشتریان برنامه‌ها و ایده‌های تازه‌ای داشته باشد. 

در همین راستا چند ماه پیش لامبورگینی از سوپراسپرت مفهومی ترزو میلنیو (Terzo Millennio) رونمایی کرد. شرکت خودروسازی ایتالیایی در راستای طراحی و ساخت محصولی جدید، از مدتی پیش شروع به همکاری با محققان دانشگاه MIT کرد و نتیجه‌ی این همکاری، خودروی مفهومی جدید و پر از خلاقیت «ترزو میلنیو» به معنای «هزاره سوم» است. ترزو میلنیو یکی خودروی الکتریکی محسوب می‌شود که تمامی فناوری‌های طراحی در آن برای استفاده از مدل‌های پیشرفته ذخیره‌سازی انرژی به کار گرفته شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما