شناسهٔ خبر: 25122718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حملات هواپیماهای ناشناس به موضعی در لیبی

R1016196/P36446/S8,88,89,1115,1128/CT10

سخنگوی فرمانده کل ارتش ملی لیبی اعلام کرد که هواپیماهای ناشناسی، که احتمال می‌‌رود متعلق به نیروی هوایی آمریکا یا ایتالیا و یا ناتو باشد، موضعی در شهر «بنی ولید» واقع در شمال غربی این کشور را بمباران کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای‌نیوز، «احمد المسماری» سخنگوی رسمی فرمانده کل ارتش ملی لیبی اعلام کرد، هواپیماهای ناشناس، روز شنبه موضعی در جنوب شرقی بنی ولید را در چهار نوبت بمباران کردند.

المسماری با اعلام این‌که تاکنون هویت هواپیماهای مهاجم شناسایی نشده است، اظهار داشت، احتمال می‌رود این هواپیماها متعلق به نیروی هوایی آمریکا، یا ایتالیا و یا ناتو باشد.

این سخنگو همچنین اعلام کرد، نیروی هوایی ارتش لیبی با انجام 3 حمله، مراکز تجمع و مقرهای گروه القاده و نیز گروه موسوم به «گردان‌های دفاع از بنغازی» را در منطقه «السداده» واقع در جنوب شرقی بنی‌ولید بمباران کردند.

وی خاطرنشان کرد، این گروه‌های مسلح مسئول حملات اخیر از جمله تلاش برای ترور «عبدالرزاق الناظوری» فرمانده ستاد ارتش لیبی، در بنغازی هستند.

طبق این گزارش، آمریکا در ماه مارس گذشته موضع عناصر تندرو در جنوب لیبی را هدف حملات هوایی قرار داد که طی آن، «موسی ابو داوود» فرمانده القاعده کشته شدند.

حملات هوایی کشورهای خارجی در جنوب لیبی بی‌سابقه نیست. وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) طی ماه جاری در حمله‌ای مشابه به جنوب «الجفره»، مواضع داعش را هدف قرار داد.

حمله تروریستی به خط لوله نفت

یک منبع در شرکت نفت «الواحه» در لیبی، امروز- یکشنبه- از حمله یک گروه تروریستی به خط لوله نفت، وابسته به این شرکت، خبر داد.

به گفته این منبع، حمله تروریستی به خط لوله نفت، شب گذشته انجام شده است.

این خط لوله نفت در ماه دسامبر 2017 نیز هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما