شناسهٔ خبر: 25122638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

احکام غسل و نماز پیشکش!لااقل از وطن‌نفوذی‌ها می‌پرسیدید

رئیس‌جمهور در حالی ادعا می‌کند در گزینش‌ها سخت‌گیری می‌شود که اگر حداقل اصول گزینش مراعات می‌شد، عناصر نفوذی به جای جستن رخنه و منفذ، شاهراه نفوذ نمی‌زدند!

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

آقای روحانی دیروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: چقدر در گزینش‌ها سوال و جواب‌هایی داریم که هیچ ربطی به گزینش نداشته و از آباء و اجداد و نحوه غسل و محل کار می‌پرسیم، اما نمی‌پرسیم که آیا متعهد هستیم که به مردم خدمت کنیم و این را وظیفه خود می‌دانیم یا خیر؟ اگر در سوال‌های گزینش، چنین نکته‌ای بود، من همه حرف خود را پس خواهم گرفت اما در گزینش، تنها سراغ اجداد، قبیله و حزب می‌رویم.
این ادعا در حالی است که در برخی عزل و نصب‌های مهم دولتی، کمترین ملاک‌های گزینش رعایت نشده است، چه رسد به سوال از غسل و نماز و آباء و اجداد فرد. چراکه اگر حداقل ملاک‌ها رعایت می‌شد، نباید افراد دوتابعیتی مانند دری اصفهانی، کاوه مدنی، فلان مدیر غارتگر و فراری وزارت نفت و ... به سمت‌های بالایی نظیر عضویت در تیم مذاکره‌کننده، معاونت سازمان محیط زیست و برخی مناصب مهم بانکی و نفتی می‌رسیدند.
در حقیقت حتی از وطن و تابعیت این افراد سوال نشده که مثلا در مذاکرات مهم و خطیر هسته‌ای، فلان مشاور بانکی و مالی عضو تیم، قرار است طرف ایران را بگیرد یا طرف آمریکایی را که تابعیتش را گرفته و برای خدمات در زیر پرچمش سوگند یاد کرده است؟! دقیقا به همین دلیل کاوه مدنی را از انگلستان و از وسط اجرای شوهای شبکه‌ دولتی انگلیس می‌آورند و در معاونت معاونت رئیس‌جمهور گماشتند و او سرپل نفوذ شبکه‌ بزرگ جاسوسی در پوشش محیط زیست شد، الحاق به توافق آب و هوایی پاریس را توجیه کرد، آدرس‌های غلط درباره برنامه‌ریزی محیط زیست داد که به نابودی روستاها و برخی منابع آبی منجر شد و زمینه جاسوسی علیه برنامه نظامی و موشکی را فراهم کرد.
یادآور می‌شود سایت شبکه دولتی بی‌بی‌سی، دیروز این تیتر قابل تامل را برای سخنان روحانی انتخاب کرد و در تیتر اول خود قرار داد؛ «روحانی: نباید خیلی فکرمان را مشغول دشمنان کنیم!»

 

نظر شما