شناسهٔ خبر: 25122292 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

لیگ برتر فوتبال|حساس‌ترین رقابت‌ها برای کسب سهمیه و بقا در یک ایستگاه مانده به آخر خط

در هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال تیم‌های بالای جدولی برای کسب سهمیه آسیا و تیم‌های پایین جدولی برای بقا در لیگ رقابت نزدیک و فشرده‌ای دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ برتر امروز (یکشنبه) هشت دیدار همزمان در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد و اگر نتایج عجیب وغریبی رخ ندهد سرنوشت تیم های سقوط کننده و موفق به کسب سهمیه آسیا مشخص خواهد شد. در زیر نگاهی خواهیم داشت به بازی هایی هفته بیست ونهم لیگ برتر که قهرمانش مشخص شده است؛

پدیده - سیاه جامگان
بی خاصیت ترین دربی این فصل را امروز پدیده و سیاه جامگان برگزار خواهند کرد. پدیده با بردی که در بازی قبلش در تهران مقابل نفت تهران کسب کرد تا حد زیادی شانس خود را برای بقا در لیگ افزایش داد و اگر بتواند امروز هم سه امتیاز به اندوخته های خود اضافه کند آن وقت دیگر بقایش قطعی است. هر چند مجموعه پدیده دیگر قصد تیم داری ندارد و باید دید آیا شخص حقیقی و یا حقوقی حاضر به خرید امتیاز این تیم خواهد شد یا نه. سیاه جامگان هم هفته هاست که سقوطش به لیگ یک قطعی شده و امروز با کمترین انگیزه به مصاف همشهری خود خواهد رفت. در این شرایط پیش بینی می شود استقبال چندان خوبی از دربی مشهد نشود.

ذوب آهن - پرسپولیس
شاگردان امیر قلعه نویی با شرایطی کاملاً متفاوت با دیدار رفت به مصاف پرسپولیس می روند. این تیم که در نیم فصل دوم به شرایط ایده آل خود بازگشت در لیگ قهرمانان هم موفق به صعود از گروهش شد تا از نظر روحی و روانی در وضعیت مناسبی برای مصاف با پرسپولیس قرار داشته باشد. در چنین شرایطی ذوب آهن برای انتقام شکست 4 بر صفر در بازی رفت به مصاف تیم برانکو می آید. به ویژه اینکه قلعه نویی در تقابل با برانکو هیچ وقت نتوانسته تیمش را برنده از میدان خارج کند.

پرسپولیس که قهرمانی خود را دو هفته پیش قطعی کرد به این بازی به عنوان یک بازی تدارکاتی خیلی خوب قبل از تقابل با الجزیره امارات در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، نگاه می کند. با توجه به همین قضیه برانکو در نظر دارد با ترکیب اصلی به مصاف ذوب آهن برود. سه امتیاز این بازی می تواند تضمین کننده سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای تیم ذوب آهن باشد و پرسپولیس هم بدون دغدغه بازی خودش را انجام می دهد. از این رو انتظار یک بازی جذاب و تماشاگرپسند از سوی دو تیم می رود.

استقلال خوزستان - سپاهان
دو تیم تقریباً از ابتدای فصل در بحران عدم نتیجه گیری بوده اند و در فاصله یک هفته مانده به اتمام لیگ مجبورند برای بقا تلاش کنند. مطمئناً اگر نفت تهران در بازی قبل خود نباخته بود الان استقلال خوزستان و سپاهان با استرس بیشتری به مصاف یکدیگر می رفتند. هر یک از دو تیم برای اینکه خیال خود را جهت بقا راحت کنند امروز باید سه امتیاز را کسب کنند در غیر این صورت باید امیدوار باشند که نفت تهران نتواند در جم مقابل پارس جنوبی برنده باشد.

ویسی امروز تیمش را مقابل تیم پیشین خود ارنج خواهد کرد و از طرفی منصور ابراهیم زاده هم تقریباً متوجه شده که روز های آخرش در سپاهان است و مدیران این باشگاه از حالا به فکر جذب سرمربی دیگری برای زردپوشان هستند.

استقلال - پیکان
بدون تردید حساس ترین بازی این هفته را دو تیم تهرانی برگزار خواهند کرد. حساس از این جهت که پیکان برای کسب سهمیه آسیا حتماً باید این بازی را ببرد و استقلال هم اگر می خواهد قبل از فینال جام حذفی سهمیه آسیایی خود را قطعی کند چاره ای جز شکست پیکان ندارد. تقابل استقلال و پیکان در سال های گذشته در ورزشگاه آزادی همیشه جذاب و پرگل بوده است و با شرایط خوبی که دو تیم دارند دلیلی وجود ندارد که امروز آنها جذاب نباشد.

استقلال در بازی های اخیر خود در ورزشگاه آزادی تیمی سرتاسر تهاجمی نشان داده و بازگشت تیام به ترکیب آبی پوشان نیز مطمئناً قدرت تهاجمی این تیم را بیشتر خواهد کرد. پیکان نیز در دو بازی اخیرش مقابل صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان فقط یک امتیاز کسب کرد و همین امر باعث شد این تیم کارش برای کسب سهمیه سخت شود، اما جلالی امیدوار است تیمش در دو بازی آینده دست به کار بزرگی زده و با کسب شش امتیاز در جمع چهار تیم برتر لیگ قرار بگیرد.

سپیدرود رشت - فولاد خوزستان
سپیدرود یکی دیگر از تیم هایی است که برای قطعی کردن حضورش در لیگ (بدون توجه به بازی نفت تهران مقابل پارس جنوبی) نیاز به سه امتیاز دیگر دارد. این تیم در چهار بازی اخیرش در رشت فوق العاده نتیجه گرفته و موفق شده است تیم های سپاهان، سایپا، پارس جنوبی و تراکتورسازی را شکست دهد. همین بردها بود که شانس بقای این تیم در لیگ برتر را بالا برده و حالا هر تیمی از رویارویی با شاگردان علی کریمی در ورزشگاه سردار جنگل رشت می ترسد.

در سوی مقابل فولاد با نتایج ضعیفش در هفته های اخیر شانس خود را برای کسب سهمیه از دست داد و در حال حاضر فقط شانس پنجم شدن را در لیگ دارد. پورموسوی هفته هاست که از سوی هواداران تیمش حمایت نمی شود و شاید پیروزی در دو دیدار آینده شرایط را از این نظر به نفع او تغییر دهد.

تراکتورسازی - صنعت نفت آبادان
تراکتورسازی آنقدر به باخت و نتایج ضعیف خود ادامه داد تا اینکه سردار آجرلو هم تصمیم به جدایی از این تیم گرفت یا شایدم خیلی محترمانه از کار برکنار شد. شاگردان ساغلام در بازی های داخلی و لیگ قهرمانان آسیا عملکرد بسیار ضعیفی را داشتند تا جایی که در خطر سقوط به لیگ یک هم قرار گرفتند. نکته مهم بازی امروز تراکتورسازی با صنعت نفت آبادان قرار گرفتن فراز کمالوند روی نیمکت تیم آبادانی است، مربی که آرزویش بازگشت به نیمکت تراکتورسازی است و امیدوار است این اتفاق به زودی رخ دهد. تیم آبادانی هم برای کسب مقام ششمی رقابت جالبی با پارس جنوبی دارد و برای اینکه از این کورس جا نماند چاره ای جز پیروزی در بازی امروز ندارد.

پارس جنوبی - نفت تهران
نتیجه این بازی می تواند تیم دوم سقوط کننده به لیگ یک را مشخص کند. شاگردان هومن افاضلی که به ادعای این مربی قرار نبود از بعد از بازی با استقلال خوزستان باخت دیگری به کارنامه شان اضافه شود در این هفته های پایانی آنقدر بد نتیجه گرفتند که حالا شاید کسب شش امتیاز از دو بازی آینده هم آنها را در لیگ برتر نگه ندارد. در سوی دیگر تیم تارتار همچنان در کسب نتیجه با ثبات نشان می دهد و خیلی سخت شکست می خورد. در چنین شرایطی کار نفتی ها برای شکست پارس جنوبی خیلی سخت است.

سایپا -گسترش فولاد
بهترین تیم هفته های اخیر لیگ در شرایطی خودش را به رده دوم جدول رساند که تا چند هفته پیش کمتر کسی فکرش را می کرد تیم دایی در جمع چهار تیم برتر لیگ قرار بگیرد، اتفاقی که بعد از سال ها می تواند در فصل جاری رخ دهد. سایپا برای گرفتن سهمیه آسیایی فقط نیاز به چهار امتیاز دیگر دارد که می تواند امروز در بازی خانگی خود با گسترش فولاد سه امتیاز آن را کسب کند. مهدی ترابی و علی قلی زاده برای اینکه در لیست نهایی کی روش برای جام جهانی قرار بگیرند در این هفته ها بهترین عملکرد را در ترکیب تیم شان داشته اند و آمادگی آنها در بازی امروز نیز می تواند برد نارنجی پوشان مقابل تیم تبریزی را تضمین کند.

نباید فراموش کرد حریف امروز سایپا تبدیل به تیمی باثبات در نتیجه گیری شده است و خیلی سخت شکست می خورد. گسترش فولاد بدون دغدغه سقوط و پیشرفت آنچنانی در جدول مسابقات می تواند یک حریف غیرقابل انتظار برای دایی و شاگردانش باشد.

برنامه بازی های امروز لیگ برتر را در زیر مشاهده می کنید:

* استقلال تهران - پیکان تهران، ساعت 18، ورزشگاه آزادی تهران
* سپیدرود رشت - فولاد خوزستان، ساعت 18، ورزشگاه سردار جنگل رشت
* استقلال خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت 18، ورزشگاه غدیر اهواز
* سایپای تهران - گسترش فولاد تبریز، ساعت 18، ورزشگاه پاس قوامین تهران
* پدیده خراسان - سیاه جامگان خراسان، ساعت 18، ورزشگاه ثامن مشهد
* پارس جنوبی جم - نفت تهران، ساعت 18، ورزشگاه تختی جم بوشهر
* تراکتورسازی تبریز - صنعت نفت آبادان، ساعت 18، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* ذوب آهن اصفهان - پرسپولیس، ساعت 18، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما