شناسهٔ خبر: 25121947 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

طنین موسیقی لری در برج میلاد / فرج علی‌پور: موضوع کپی‌رایت به هنرمندان لطمه زده است

یک موسیقی‌دان نواحی گفت: کپی‌رایت لطمه زیادی به موسیقی و هنرمندان وارد کرده است. برای همین چندین سال است که کار جدیدی انجام نداده‌ام.

صاحب‌خبر -

سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه موسیقی تال به سرپرستی فرج علی‌پور 21 اردیبهشت‌ماه در تهران کنسرت "گل و نی" را برگزار می‌‌کند. این موسیقی‌دان نواحی درباره این اجرا گفت: این کنسرت در برج میلاد با اجرای قطعاتی که برای زنان سروده شده، اجرا می‌شود. در این کنسرت، زنان لر با لباس‌های محلی و روسری لری (گل ونی) و در کنارشان مردان با انداختن گل و نی بر شانه‌هایشان در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی افزود: این کنسرت باهدف بیشتر آشنا شدن مردم ایران با موسیقی لرستان برگزار خواهد شد. ما در کنسرت‌های قبلی هم مخاطبانی داشتیم که لر نبودند اما برای تجربه شبی پرخاطره با موسیقی شاد لرستان به کنسرت‌ آمده بودند.

او ادامه داد: به‌طور کلی موسیقی الان کم‌کم دارد جان می‌گیرد. جوانان راحت‌تر کار و تمرین می‌کنند، سازشان را می‌زنند و کلاس‌هایشان را می‌روند؛ قبلاً این‌گونه نبود. مشکلات زیادی داشتیم. الان خوش‌بینم، بالاخره برنامه‌ها و جشنواره‌هایی در خارج و داخل کشور برپا و بعضاً از تلویزیون‌ها پخش می‌شود. طرفداران موسیقی هم زیاد شده‌اند، اما در دوره ما چالش‌های زیادی وجود داشت.

علی‌پور همچنین گفت: کپی‌رایت لطمه زیادی به موسیقی و هنرمندان وارد کرده است. برای همین چندین سال است که کار جدیدی انجام نداده‌ام. اگر یک قانونی بیاید جلو کپی غیرمجاز را بگیرد و یک برنامه‌ریزی صورت گیرد، می‌شود دوباره کار جدید انجام داد.

مسلم علی‌پور: خواننده، میلاد علی‌پور: نوازنده تار، رضا بنایی‌نیا: نوازنده درامز، بهزاد بهروزی: نوازنده گیتار الکتریک، همایون خلیلی: نوازنده گیتارباس، مجید قدیانی: نوازنده کیبورد،‌ محمدرضا سلیمیان: نوازنده پرکاشن، فؤاد پیشوا: نوازنده پیانو و سه‌تار، وحید خسروی: نوازنده تنبک، دهل و دف، حامد پیرا: سرنا، مهزاد خردمند: نوازنده کمانچه، نازنین غنی زاده: نوازنده کمانچه، سارا هستی: نوازنده کمانچه و نیلوفر شهبازی: نوازنده کمانچه اعضای گروه تال برای این کنسرت هستند.

این کنسرت به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق برگزار خواهد شد.

گروه موسیقی تال به سرپرستی فرج علی‌پور 21 اردیبهشت‌ماه  ساعت 21:30 در برج میلاد برگزار خواهد شد.

نظر شما