شناسهٔ خبر: 25121714 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

دبیر شورای عالی آموزش پزشکی مطرح کرد؛

آمادگی دپارتمان‌های آموزش پزشکی برای کمک به ظرفیت‌های آموزشی در افغانستان

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی در آموزش علوم پزشکی گفت: دپارتمان‌ها و گروه‌های آموزش پزشکی در ایران آمادگی کامل جهت کمک به ظرفیت‌های آموزشی در افغانستان را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر امامی رضوی در جلسه دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وزیر علوم افغانستان که عصر امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به اینکه سه شیوه پذیرش برای دانشجویان افغان در ایران وجود دارد، اظهار کرد: یک روش پذیرش دانشجویان به صورت بورسیه است و روش دیگر شرکت دانش‌آموزانی که از قبل در ایران ساکن بوده‌اند در کنکور سراسری است و روش سوم مراجعه و درخواست پذیرش از سوی دانشجویان افغان با پرداخت شهریه در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران است. 

وی ادامه داد: ظرفیت دانشگاه‌های ما در همه مقاطع برای پذیرش دانشجو در رده‌های کارشناسی، دکتری و تحصیلات تکمیلی افزایش پیدا کرده است و مشکلی از جهت پذیرش دانشجویان نداریم.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال سفر سال گذشته وزیر بهداشت به کشور افغانستان قول‌هایی از سوی وزیر بهداشت داده شده تا بتوانیم کمک‌هایی برای تخفیف شهریه به دانشجویان افغان بکنیم.

دکتر امامی رضوی تصریح کرد: نیاز به گفت‌وگوی جدی دو طرفه بین مسئولان دو کشور ایران و افغانستان وجود دارد تا تفاهم‌نامه جدی برقرار شود که چه تعداد دانشجو در چه مقاطعی قرار است از کشور افغانستان در ایران تحصیل کنند تا این مساله در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران تقسیم‌بندی شود. 

وی اظهار کرد: در بخش بورسیه باید با دستور وزیر بهداشت و تامین منابع در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما