شناسهٔ خبر: 25121641 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رونمایی از دن کیشوت پس از ۲۰ سال انتظار

- همشهری آنلاین: فیلم اقتباسی «مردی که دن کیشوت را کشت» در حالی به فهرست فیلم‌های جشنواره کن اضافه شده که ساخت آن بیش از ۲۰ سال پیش کلید خورده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، پروژه ساخت فیلم «مردی که دن کیشوت را کشت» به کارگردانی «تری گیلیام» که چندین سال درگیر یک پرونده حقوقی میان کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم بود حالا این فرصتت را پیدا کرده که در اختتامیه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ برای اولین بار به روی پرده برود.

سازندگان این فیلم اخیرا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که تهیه‌کننده این فیلم قدرتی برای جلوگیری از نمایش و اکران فیلم نخواهد داشت. این فیلم قتباسی آزاد از رمان معروف «دن کیشوت» نوشته «سروانتس» نویسنده بزرگ اسپانیایی است.

پروژه ساخت این فیلم اولین بار بیش از ۲۰ سال پیش کلید خورد و «جانی دپ» بازی در نقش اصلی آن را بر عهده داشت اما با بیمار شدن «ژان روشفور» همبازی «جانی دپ» در این فیلم، پروژه متوقف شد و حالا پس از گذشت چند سال این فیلم با بازی «آدام درایور» در نقش اول و «جاناتان پرایس» تکمیل شده و همزمان با رونمایی در جشنواره کن در سینماهای فرانسه نیز اکران خود را آغاز می‌کند.

داستان این فیلم درباره مردی سالخورده است که تصور می‌کند «دن کیشوت» است و یکی از همکاران خود را به نام «توبی» با معتمد خود «سانچو پانزا» اشتباه می‌گیرد و این دو سفر عجیبی را بین قرن هفدهم و بیست و یکم میلادی آغاز می‌کنند. به تدریج این دو از این دنیای غیرواقعی خسته می‌شوند اما نمی‌توانند رویای خود را از واقعیت تشخصی دهند. مراحل فیلمبرداری این فیلم در جزایر قناری، شهر تاریخی تومار، لیسبون و منطقه «کاستیا-لامانچا» در اسپانیا انجام شده است.

«تیری فرمائو» دبیر جشنواره کن علاوه بر اعلام نمایش فیلم «مردی که دون کیشت را کشت» به عنوان فیلم اختتامیه کن، از بازگشت «لارس فون‌تریه» کارگردان جنجالی آمریکایی به کن پس از هفت سال خبر داد که با فیلم «خانه‌ای که جک ساخت» در بخش غیررقابتی حضور خواهد داشت.

همچنین فیلم «درخت گلابی وحشی» ساخته «نوری بیلگه جیلان» کارگردان مطرح ترکیه‌ای، «چاقو و قلب» ساخته «یان گونزالز» فرانسوی و «آیکا» ساخته «سرگی دورتسویف» روس به بخش رقابتی جشنواره کن اضافه شدند.

از سوی دیگر، مستند «ویتنی» به کارگردانی «کوین مک دونالد» درباره زندگی «ویتنی هیوستون» خواننده آمریکایی و «فارنهایت ٤٥١» ساخته رامین بحرانی کارگردانی ایرانی‌الاصل محصول سینمای آمریکا در بخش نمایش‌های نیمه شب و انیمیشن «روز دیگری از زندگی» از «دامین ننو» و «رول دو لا فونته» در بخش نمایش‌های ویژه به فیلم‌های امسال جشنواره کن اضافه شدند.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) تا ۱۹ می ( ۲۹ اردیبهشت) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود و امسال فیلم «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی فیلم افتتاحیه این رویداد سینمایی خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما