شناسهٔ خبر: 25121638 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

روایت قصه های هرمز | ساخت فیلمی با ۶ کارگردان سینما

- همشهری آنلاین: ۶ کارگردان سینما از جمله شهرام مکری، سیف اله صمدیان و جمشید بایرامی فیلمی ۶ اپیزودی را با موضوع جزیره هرمز تولید می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر؛ جمشید بایرامی گفت: از سال گذشته و همزمان با عملیات گسترده بازسازی و بهسازی بافت سنتی جزیره بی نظیر و زیبای هرمز، طرح ساخت فیلمی اپیزودیک در جزیره به کارگردانی فیلمسازان جوان و موفق کشورمان در نظرم بود که با همیاری مسئولان محترم، امسال زمینه ساخت آن فراهم شده است.

وی افزود: با مطالعه و شناخت از استعدادهای سینمای ایران در نهایت ۶ کارگردان انتخاب شده‌اند تا این اثر را با نام «قصه‌های هرمز» در قالب فیلم های کوتاه بسازند.

بایرامی در پایان اظهار کرد: کارگردان های «قصه های هرمز» هر یک با نگاه و ساختاری منحصر به فرد، گوشه ای از تاریخ، سنت، زیبایی و طبیعت این جزیره خارق العاده را بازتاب می‌دهند.

به گزارش مهر، این فیلم ۶ اپیزودی به تهیه‌کنندگی استانداری هرمزگان و با موضوع جزیره هرمز ساخته می‌شود که ۶ کارگردان سینما در ساخت آن همکاری دارند. این ۶ کارگردان مطرح سینمای ایران از نسل اول و دوم سینما انتخاب شده‌اند و از جمله آنها می‌توان به شهرام مکری، سیف اله صمدیان و جمشید بایرامی اشاره کرد.

شهرام مکری کارگردان فیلم هایی چون «ماهی و گربه» و «هجوم» است که در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شده است. سیف اله صمدیان نیز عکاس و فیلمبردار است و بنیانگذار و دبیری جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر را بر عهده دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما