شناسهٔ خبر: 25121429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

سروصداهای یک صفر ناقابل!

یک صفر ناقابل ببینید چه داستانی درست می‌کند. مثلا دیروز رئیس‌جمهور محترم آمار اشتغال‌زایی را در شبکه‌های اجتماعی دو میلیون نفر اعلام کرد. بلافاصله وزیر ارتباطات گفت آقای روحانی به‌خاطر «خستگی»، اشتباه کرده و آمار 200‌هزار نفری را دو میلیون نفر اعلام کردند. قبلا زمانی که آقای روحانی در پست ریاست جمهوری نبودند، شنیده بودیم انتقاداتی از آمارهای نادرست دولتی‌های وقت می‌کردند، اما این‌که آمارها ناگهان ده برابر شود، دیگر رکورد اشتباهات آماری روسای جمهور را شکست و مرزهای بزرگنمایی را جابه‌جا کرد.

صاحب‌خبر -

یکی دو جنجال در روزهای اخیر حسابی فضای مجازی را به‌هم ریخته است. یکی موضوع «گشت ارشاد» است که هرچند فیلم است، اما خنده‌دار نیست و دیگری هم داستان برج سلمان مشهد است که این هم درست است که فیلم است اما واقعیت‌های درونش، حسابی جنجال درست کرده. واکنش‌های نابرابر به این اتفاق نشان می‌دهد پشت‌پرده این ماجراهای «فیلم بازی» در فضای مجازی چیست.

گفتیم فضای مجازی، جالب است بدانید پس از آن‌که پایگاه حفظ و نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری از تلگرام خداحافظی کرد و برخی دیگر از کانال‌ها هم فعالیت‌شان را در این پیام‌رسان قطع کردند، نصب پیام‌رسان‌های بومی تا ده ‌برابر افزایش پیدا کرده و بنابراین احتمالا با قطع تلگرام باید شاهد باشیم این آمارها از این هم فراتر برود. حالا این‌که این قطع کی اتفاق می‌افتد، ماجرایی دیگر است!

نظر شما