شناسهٔ خبر: 25121401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نقیب‌زاده: باور کنید نمی‌شود اسرائیل را از صحنه روزگار محو کرد!

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، احمد نقیب زاده استاد جامعه شناسی سیاسی امروز در مراسم اکران فروشنده ۲ و همایش آیا صنعت موشکی به سرنوشت هسته‌ای دچار شده که با حضور داریوش سجادی تحلیلگر مسائل سیاسی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد گفت: هاشمی رفسنجانی به من خیلی اطمینان خاطر می‌داد با این وجود هاشمی همیشه پراگماتیسم نبود و هر جا هم نیاز بود انقلابی باشد انقلابی عمل می‌کرد و در مقابل آنجا که تشخیص می‌داد پراگماتیسم شود به خاطر این بود که احساس می‌کرد دستاورد‌های انقلاب رو به نابودی است.

وی افزود: واقعیت این است امریکا هر کشوری که پای میز مذاکره کشانده از جمله شوروی با آن گردکلفتی و نیکاراگوئه این کشور‌ها شکست خورده‌اند پس چه دلیلی وجود دارد که ایران نباید شکست بخورد.

نقیب زاده با بیان اینکه ما جنگ با امپریالیسم را یک تنه انجام می‌دهیم با این وجود من فکر نمی‌کردم تا اینجا برسیم افزود: من به حزب الله که جمهوری اسلامی را به این مرحله رسانده تبریک می‌گویم، چون ما الان توان موشکی داریم، ولی واقعیتی که وجود دارد این است که ما داریم مردم را از دست می‌دهیم و وقتی اینگونه شود همان‌هایی که به خیابان‌ها می‌آمدند و شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست را سر می‌دادند به خیابان‌ها می‌آیند و شعار ضد نظام می‌دهند در هر حال همیشه نمی‌توان مردم عادی را حفظ کرد، چون وقتی که شکم آن‌ها خالی باشد به خیابان‌ها می‌ریزند.

استاد جامعه شناسی سیاسی بیان کرد: ما نمی‌توانیم در منطقه باشیم و هم نمی‌توانیم در داخل نسبت به برگزاری کنسرت ممانعت ایجاد کنیم. معتقدم که یک نظام طبقاتی و فرهنگی در کشور وجود دارد که دو گروه را در مقابل هم قرار می‌دهد و این گروه‌ها از قیافه هم بی زارند مثلا یکی از این گروه‌ها زندگی در غرب را دوست دارد و می‌خواهد در غرب خوب زندگی کند، اما در مقابل یک گروه هست که آن‌ها دوست دارند مانند اول انقلاب باشند که البته ممکن است وضع این‌ها نسبت به طرف مقابل بهتر باشد در هر حال نباید این‌ها را پای توطئه بگذاریم اگر چه بحث توطئه همواره در نظام بین الملل وجود داشته است.

وی افزود: کشور‌هایی که در مقابل سلطه ایستادگی کرده‌اند شکست خورده‌اند سوال این است که آیا ما هم می‌خواهیم وارد این لیست شویم یا از خود کرنش نشان دهیم. ویتنام سی سال پیش قهرمانانه با امریکا جنگید به گونه‌ای که هیچ ملتی را نمی‌توان دید که مانند ویتنام با امریکا جنگیده باشد، اما الان ویتنام التماس می‌کند تا امریکا در این کشور سرمایه گذاری کند، ولی ما فرصت‌ها و مردم را از دست می‌دهیم.

وی بیان کرد: سوال این است که اگر مردم به خیابان بیایند و چند نفر از آن‌ها هم کشته شوند آیا همه چیز تمام می‌شود؟ اصلا این طور نیست.

نقیب زاده بیان کرد: طبیعی است امریکا نمی‌خواهد در منطقه مداخله کنیم، اما شاهدیم که ایران در قضیه عراق ورود پیدا می‌کند و بعد به سراغ سوریه می‌رود در حالی که ترکیه هم در این کشور منافعی دارد باور کنید نمی‌شود که همین طور ببریم و جلو برویم.

استاد جامعه شناسی سیاسی با بیان اینکه من واقعا نگران آینده ایران هستم تصریح کرد: در مقابل خرسندم که ما مقتدریم، ولی می‌ترسم که این‌ها را از دست بدهیم.

وی با طرح این سوال که آیا واقعا می‌شود اسرائیل را از صفحه روزگار محو کرد افزود: باور کنید نمی‌شود مگر اینکه با یک جنگ اتمی اسرائیل را محو کرد، ولی همه ما می‌دانیم که اسرائیل مجهز به زراد خانه اتمی است و تنها کشوری است که هر کاری می‌خواهد انجام می‌دهد.

نقیب زاده گفت: هدف کسانی که اسرائیل را به وجود آوردند این بوده که هارمونی خاورمیانه را به هم بزند، چون خاورمیانه دارای نفت، اسلام و زبان عربی است و می‌تواند یک امپراطوری عربی به وجود بیاورد با این وجود امریکا نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد.

استاد جامعه شناسی سیاسی اظهار کرد: اگر ما یک بمب اتم به حیفا و تلاویو بزنیم آن‌ها هزار بمب اتم بر روی ما می‌ریزند و بعد ما هم نابود می‌شویم با این وجود اگر نمی‌توانیم بی خود شعار ندهیم، چون شکست اسرائیل برابر با شکست امریکا و اروپا است. آیا این در توان ماست؟

وی با تایید اظهارات سجادی در مورد خیانت برخی ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: حرف آقای سجادی درست است و منافقین نیز در راس این خائنین قرار دارند، ولی سوال این است که ما در مقابل ایرانیان وطن پرست مقیم خارج چه کرده‌ایم.

نقیب زاده با تاکید براینکه بعضی وقت‌ها باید کوتاه آمد و محکم پیش رفت و این جزو الزامات نظام بین الملل است تصریح کرد: اینکه ما یک دندنه بر روی مواضع خود ایستاده‌ایم و اردوغان نیز یک شبه سیاستش عوض می‌شود  هر دو سیاست اشتباه است.

استاد جامعه شناسی سیاسی ضمن انتقاد از روزنامه آرمان به دلیل تغییر متن مقاله خود گفت: در ارتباط با آن متن با کمال نامردی به من حمله شد واقعیت این است که مقصود من در آن مقاله این بود که اگر در حوزه موشکی به مقاصد خود رسیده‌ایم با غرب وارد مذاکره شویم و سپس تعیین کنیم که موشک با برد دو هزار کیلومتر یا سه هزار کیلومتر می‌خواهیم، ولی روزنامه آرمان این مطلب را حذف کرد تا جنجال ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امریکا ما را دشمن شماره یک می‌داند و سایه جنگ یعنی این، تصریح کرد: رفتاری که امریکا با ما می‌کند با رفتاری که در قبال پوتین و اردوغان ازخود بروز می‌دهد فرق می‌کند.

نقیب زاده با بیان اینکه سیاستمداران ما می‌گویند اگر امریکا برجام را پاره کند ما در مدت کوتاهی به آن نقطه‌ای که می‌خواهیم در صنعت هسته‌ای می‌رسیم افزود: در بحث مذاکرات هسته‌ای نیز ما زمانی پای میز مذاکره رفتیم که این توانمندی را پیدا کردیم که حتی می‌توانستیم سلاح هسته‌ای بسازیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: مجموعه نظام در خصوص مذاکرات هسته‌ای و برجام تصمیم گرفت و الان نیز نتیجه می‌گیرد که چه اقدامی انجام دهد.

استاد جامعه شناسی سیاسی افزود: اگر کشور بسته‌ای باشیم به سرنوشت کوبا دچار خواهیم شد به گونه‌ای که الان یک خانواده کوبایی با هفته‌ای دو دلار زندگی می‌کند و این زندگی مانند زندگی کرم خاکی است.

وی تصریح کرد: چیزی که وضعیت را خراب می‌کند فساد است سوال این است که چرا دولت جلوی فساد را نمی‌گیرد الان سوال مردم این است که چرا عده‌ای در تنگنا زندگی می‌کنند و عده‌ای میلیارد میلیارد می‌دزدند؟

نظر شما