شناسهٔ خبر: 25121334 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک تهیه‌کننده سیما:

دل خوش کار را جلو می‌برد و نه لزوما پول

یک تهیه‌کننده سیما با اشاره به لزوم حمایت معنوی مدیران تلویزیون از برنامه‌سازان معتقد است: بحث مالی در کار را می‌توان به شکلی حل کرد، اما انرژی از حمایت و انگیزش مدیر مافوق ناشی می‌شود.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل صفری در گفت‌وگو با ایسنا به دو نوع حمایت مدیران از برنامه‌سازان اشاره کرد و گفت: حمایت دو نوع است؛ حمایت عاطفی و مادی. در تهیه بیشتر نگاه مادی است که ساپورت مالی به موقع و تأمین مالی پروژه‌ها اتفاق بیفتد. برخی پروژه‌ها که ما کار کردیم و ساخته شده‌اند، پولی وجود نداشته اما خوشبختانه با مدیرانی کار کردیم که حمایت معنوی درستی از کار داشتند.

او ادامه داد: ایجاد انگیزه و کار انگیزشی کردن از حمایت مالی تأثیرگذارتر است. بحث مالی را می‌توان به شکلی حل کرد اما انرژی از حمایت و انگیزش مدیر مافوق ناشی می‌شود.

این تهیه‌کننده با تأکید بر حمایت معنوی اظهار کرد: من حمایت معنوی را پررنگ‌تر می‌دانم. در زندگی شخصی هم می‌توان با حداقل امکانات زندگی کرد اما دل خوش مهم است که در کار معنی‌اش همین است که گفتم یعنی دل خوش کار را جلو می‌برد نه لزوما پول.

او اضافه کرد: نمونه کارهایی که در سال‌های جنگ ساخته شد را در حال حاضر نمی‌بینیم. آن کارها دلی بودند و همه حال خوب و انرژی می‌گذاشتند و انرژی هم ناشی از حس خوب جاری در کار بود.

صفری با اشاره به تهیه‌کنندگی خود در برنامه «وقتشه» و سریال «سارق روح» و حمایت مدیران اظهار کرد: من در دو کاری که تهیه‌کننده بودم، خوشبختانه مشکلی با مدیران نداشتم. یکی از برنامه‌های من به نام «وقتشه» در شبکه نسیم بود که مدیران حمایت زیادی کردند و از قدیم هم معروف بود که این شبکه به دلیل جنس مدیران توفیق پیدا کرده است؛ یعنی موفقیت این شبکه نسبت به عمر کوتاه خود ناشی از مدیریت جهادی است که نمونه آن هم‌پا بودن مدیر با تهیه‌کننده و برنامه‌ساز است و هرجا لازم بود ما را حمایت کردند. همچنین در کار نمایشی «سارق روح» هم   با مدیران به مشکلی برنخوردیم؛ در مرکز سیما فیلم آقایان کرمی و نعمتی و در شبکه پنج آقایان زین‌العابدین و الماسی ما را حمایت کردند و اگر گره و گرفتاری در کار بود آن را حل کرده‌اند.

او اضافه کرد: اگر حمایت نباشد، اولین آسیب انگیزه است و اگر انگیزه از بین رود تقریبا کار از بین رفته است؛ یعنی حمایت انگیزه می‌آورد و انگیزه هم کار را جلو می‌برد. اگر حمایت انجام نشود کار به نتیجه نمی‌رسد یا از کیفیت مطلوب برخوردار نخواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما