شناسهٔ خبر: 25121123 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هر نخ سیگار در سال ۹۷ چقدر افزایش می یابد؟

عضو کمیسیون بهداشت گفت: با همت نمایندگان عوارض سیگار در بودجه ۹۷ گنجانده شد که طی روزهای اخیر توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید و نهایی شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

اکبر ترکی ، با یادآوری اینکه برای نخستین بار مجلس دهم با افزایش مالیات بر خرده فروشی سیگار موافقت کرد، گفت: در بند (م) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ عوارض جدیدی برای سیگار وضع شده است که شامل ۷۵ ریال برای هر نخ سیگار با نشان ایرانی، ۱۵۰ ریال برای هرنخ تولید مشترک، ۲۵۰ ریال برای هر نخ تولید داخل با نشان بین المللی و ۶۰۰ ریال برای هر نخ سیگار وارداتی به عنوان عوارض وضع شده است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، افزود: عوارض مورد نظر در لایحه وجود نداشت و با همت نمایندگان مجلس دهم در آن گنجانده شد که طی روزهای اخیر توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید و نهایی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به عوارض زیاد ناشی از سیگار درآمد حاصل از این مصوبه جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصل از مصرف و توسعه ورزش در اختیار وزارتخانه های ورزش و جوانان به میزان 30 درصد آموزش و پرورش به میزان 20 درصد و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به میزان 50 درصد قرار می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه افزایش مالیات بر سیگار کاهش مصرف دخانیات را به دنبال دارد، تصریح کرد: این موضوع در اغلب کشورها نتیجه بخش بوده است و ما نیز باید به این سمت و سو حرکت کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مصرف مواد دخانی تبعات زیان آور اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی زیادی را برای کشور به همراه دارد، گفت: مصرف دخانیات در میان جوانان و بانوان افزایش پیدا کرده و متاسفانه قیمت پایین سیگار و دسترسی آسان مزید بر علت شده است.

 

نظر شما