شناسهٔ خبر: 25120803 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آمار متوفیان سوانح رانندگی همدان بالا است

سردار بخشعلی کامرانی صالح روز سه شنبه در جمع خبرنگاران یادآوری کرد: 450 تن سال گذشته در سوانح رانندگی این استان جان خود را از دست دادند و 6 هزار نفر نیز مجروح

صاحب‌خبر - سردار بخشعلی کامرانی صالح روز سه شنبه در جمع خبرنگاران یادآوری کرد: 450 تن سال گذشته در سوانح رانندگی این استان جان خود را از دست دادند و 6 هزار نفر نیز مجروح شدند.
وی ادامه داد: تبعات و آسیب های ناشی از مرگ اعضای خانواده به ویژه سرپرست خانواده در سوانح رانندگی یا معلولیت ، بسیار بالا است.
وی برای کاهش این آمار از مردم، رسانه ها و مسئولان دستگاه ها برای رعایت انضباط اجتماعی و ترافیکی استمداد طلبید و از شهروندان خواست تا با رعایت اصول راهنمایی و رانندگی، پلیس را در کاهش این آمار یاری دهند.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: نوروز امسال با وجود افزایش بیش از 20 درصدی تردد خودروها و ثبت بیش از 10 میلیون تردد اما شاهد کاهش 25 درصدی سوانح رانندگی در این استان بودیم.
سردار کامرانی صالح اضافه کرد: همچنین میزان سوانح فوتی در درون شهر چهار درصد و در جاده ها نیز به این میزان در نوروز 97 کاهش داشته است.
وی بیان کرد: 54 هزار تن در فروردین ماه امسال با سامانه 110 مرکز فوریت های پلیسی تماس حاصل کردند که 20 هزار مورد از تماس ها منجر به عملیات شده است.
فرمانده انتظامی استان همدان افزایش 49 درصدی تماس با این سامانه را موید اعتماد مردم به عملکرد پلیس دانست.
به گزارش ایرنا سردار کامرانی صالح افزود: همچنین در یک ماهه سال جاری 550 کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف شده است.
وی با عنوان اینکه در این مدت 400 تن از مصرف کنندگان و خرده فروشان دستگیر شدند اضافه کرد: هفت باند فعال در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در فروردین امسال متلاشی شدند که 2 باند از این تعداد در حوزه تهیه و توزیع هروئین فعال بودند.
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: چهار باند سرقت در این مدت زمان متلاشی و 100 سارق دستگیر شدند که 20 تن از آنها به صورت حرفه ای فعالیت می کردند.
سردار کامرانی صالح بیان کرد: 60 پرونده قضایی فروردین امسال در حوزه فضای مجازی تشکیل شده که بیشتر پرونده ها در حوزه تخلفات مالی و مزاحمت برای شهروندان است.
وی تاکید کرد: خانواده ها در صورت تهدید قرار گرفتن در حوزه فضای مجازی موضوع را به پلیس اطلاع دهند تا پیش از تبدیل شدن تهدید به آسیب مجرم شناسایی و دستگیر شود.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: 9 اولویت برای انتظامی این استان در سال جاری پیش بینی شده که مهمترین آن تلاش برای تحقق منویات رهبری است.
سردار کامرانی صالح افزود: یکی از رویکردهای پلیس برای تحقق پیام نوروزی رهبری فرزانه انقلاب، مبارزه با پدیده کالای قاچاق است.
وی اضافه کرد: 100 میلیارد ریال کالای قاچاق فروردین ماه امسال کشف و ضبط شده است که 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
6.5 تن انواع مواد مخدر سال 96 در این استان کشف شد و در این راستا 10 هزار قاچاقچی و خرده فروش دستگیر شدند.
2087/7526
انتهای پیام

نظر شما