شناسهٔ خبر: 25120763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد مشارکت کنند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا محمد حسین شاهکویی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری این شهرستان افزود: جمهوری

صاحب‌خبر - به گزارش روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا محمد حسین شاهکویی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری این شهرستان افزود: جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای همسایه در مبارزه با قاچاق مواد مخدر پیشتاز است.
وی اضافه کرد: متاسفانه مواد مخدر به اشکال سنتی و صنعتی یافت می شود و باید اقدامات پیشگیرانه را تقویت کنیم تا جامعه از آسیب های اعتیاد مصون باشد.
شاهکویی بیان کرد: هدایت معتادان به سوی زندگی سالم با تلاش دستگاه های متولی و خانواده ها ضروری است و در آستارا متناسب با حساسیت های مرزی، اقدامات خوبی در مبارزه با مواد مخدر انجام شده و نشانگر پشتکار بالای عوامل آن است.
یونس رنجکش فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: بخشی از اعتبار ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می شود و ماموریت دستگاه های متولی در این شهرستان، در مبارزه با مواد مخدر حائز اهمیت است و باید با جدیت دنبال شود.
وی تدوین برنامه های متناسب با سند ملی مبارزه با مواد مخدر را در آستارا ضروری خواند و افزود: ضربه با مواد مخدر به کشور به ویژه در مناطق مرزی از برنامه های دشمن است و باید هوشمندانه با اجرای برنامه ها و سیاست های کلان با آن مقابله کنیم.
وی اظهار کرد: تا وقتی تقاضا برای مصرف مواد مخدر وجود داشته باشد، عرضه آن ادامه خواهد داشت و باید جامعه را با آموزش های مختلف در برابر اعتیاد مصون کنیم و گسترش برنامه های فرهنگی و ورزشی و ایجاد نشاط اجتماعی از عوامل پیشگیری از اعتیاد است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام

نظر شما