شناسهٔ خبر: 25120498 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آنر اولترابوک ۱۴ اینچی MagicBook را با پردازنده نسل هشتمی معرفی کرد

فارنت : شرکت هوآوی گستره محصولات سری آنر خود را با معرفی اولترابوک مجیک‌بوک آنر (Honor MagicBook) حالا به بازار اولترابوک‌ها نیز گسترش داده است. مجیک بوک آنر را می‌توان یک لپ‌تاپ دیگر که طراحی آن الهام گرفته از سری مک‌بوک ایر اپل است دانست که از یک بدنه آلومینیومی با ضخامت ۸/ ۱۵ میلی‌متر و وزن ۴۷/ ۱ کیلوگرم برخوردار است که برای یک لپ‌تاپ ۱۴ اینچی مقرون‌به‌صرفه بد نیست!

صاحب‌خبر -

مجیک بوک آنر همان‌طور که گفتیم از یک بدنه کاملا آلومینیومی ساخته شده و در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد که از پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل با نام i۵-۸۲۵۰u و i۷-۸۵۵۰u برخوردار خواهند بود. هر دو نسخه از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ساتا و کارت گرافیک اختصاصی انویدیا MX۱۵۰ (با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR۵) برخوردار هستند. پردازشگر اصلی مجیک بوک آنرا به همراه پردازنده گرافیکی هر دو از یک فن و از طریق لوله‌های خنک‌کننده حرارت خود را پایین خواهند آورد و فن در نظر گرفته شده هوای مورد نیاز را از سه دریچه هوای موجود تامین خواهد کرد و سپس هوای گرم را از دریچه موجود بیرون خواهد داد. مجیک بوک آنر از یک باتری بزرگ ۴/ ۷۵ وات‌ساعت بهره می‌برد که آنر اعلام کرده می‌تواند ۱۲ ساعت انرژی لازم برای کار را تامین کند و با یک ساعت شارژ از طریق درگاهUSB-C می‌توان تا ۷۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ کرد.

همچنین یک درگاه USB-A ۳.۰ و یک درگاه USB-A ۲.۰ به همراه درگاه HDMI و درگاه ۵/ ۳ میلی‌متری ورودی و خروجی صدا در لبه‌های دستگاه قابل دسترسی خواهد بود و هوآوی از یک برنامه با عنوان Magic-Link در این دستگاه بهره برده تا دیگر نیازی به کابل برای انتقال فایل‌های خود میان گوشی هوشمند هوآوی و مجیک‌بوک آنر نداشته باشید. مجیک بوک آنر از ۴ بلندگوی با فناوری Dolby Atmos و دو میکروفن روی دستگاه بهره برده و حسگر اثر انگشت دستگاه نیز در حاشیه سمت راست صفحه‌کلید تعبیه شده است که می‌تواند دستگاه را در کمتر از یک ثانیه و در ۹/ ۰ ثانیه باز کند. سرعت بوت دستگاه نیز ۶/ ۷ ثانیه اعلام شده است. مجیک‌بوک آنر در مدل i۵ به قیمت ۵ هزار یوآن (۸۰۰ دلار /  ۶۴۵ یورو) و مدل i۷ به قیمت ۵۷۰۰ یوآن (۹۱۰ دلار /  ۷۳۵یورو) خواهد بود. مجیک بوک آنر ابتدا در چین عرضه خواهد شد و هنوز زمان عرضه آن در بازارهای جهانی نامشخص است.

نظر شما