شناسهٔ خبر: 25120272 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

معرفی داوران 4 بخش جشنواره پویانمایی تلویزیونی ایران

اعضای هیأت انتخاب و داوران بخش‌های هویت بصری، جلوه‌های بصری، عنوان بندی و دانشجویی نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ستاد خبری جشنواره، در بخش هویت بصری، مسعود نجابتی، علیرضا پورشکوری و محمد روحالامین و در بخش جلوههای بصری، مجید شعبانپور، امیر سحرخیز و امیررضا معتمدی به عنوان اعضای هیأت داوری معرفی شدهاند. همچنین ابراهیم حقیقی، مجید یوسفزاده و امیر مهران اعضای هیأت انتخاب و داوری بخش عنوانبندی خواهند بود و در بخش دانشجویی جشنواره نیز محمدعلی صفورا، احمد سفلایی، محمدامین همدانی و سمیه کاظم بیگی، آثار منتخب را معرفی و داوری میکنند. نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی اردیبهشت ماه امسال در همدان برگزار میشود.

صادرات فرهنگ با افزایش تولید انیمیشنهای ایرانی

یک عضو هیأت انتخاب جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران گفت: با افزایش کیفیت تولیدات انیمیشنی امید است علاوه بر جذب مخاطبان داخلی با صدور این تولیدات، مخاطبان خارجی را نیز جذب و این گونه فرهنگ ایرانی را در جامعه جهانی تبلیغ کرد.

معین صمدی افزود: خرید و دوبله سریالها و تولیدات خارجی برای پخش کنندگان قیمتی بسیار پایینتر از تولید چنین برنامهای خواهد داشت، چرا که خیلی از تولیدکنندگان، تولیدات خود را با قیمتی بسیار پایین به کشورهای دیگر برای پخش میفروشند و البته از این کار اهداف خاصی دارند، مثلا این که بعدا محصولات جانبی تولیدات خود مانند اسباببازیهای شخصیتهای کارتونی را تولید و صادر میکنند. این کار را ما نیز میتوانیم انجام دهیم و نباید با پخش تولیدات خارجی این فرصتها را از تولیدات داخلی بگیریم.

نظر شما