شناسهٔ خبر: 25120220 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

فوتسال ایران در رده ششم جهان و اول آسیا

رتبه تیم ملی فوتسال ایران در جدیدترین رده‌بندی جهانی تغییری نکرد.
جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال جهان از سوی سایت futsalworldranking اعلام شد و تیم ملی ایران با ۱۶۵۴ امتیاز همچنان در رده ششم باقی مانده است. فوتسال ایران هم‌چنین در آسیا بالاتر از ژاپن، تایلند، و ازبکستان در صدر قرار دارد.  تیم‌های ملی برزیل، اسپانیا، روسیه، پرتغال و آرژانتین نیز پنج تیم برتر جهان هستند. باتوجه به اختلاف امتیازی هفت امتیازی ایران و آرژانیتن، تیم ملی می‌تواند با برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم‌های درجه یک، جایگاه پنجمی را از آرژانتین پس بگیرد.

«نیمار» و پروسه سخت پیوستن به رئال مادرید

نیمار، ستاره برزیلی تیم فوتبال پاری‎سن ژرمن در صورتی که بخواهد از این تیم جدا شده و به رئال مادرید ملحق شود سختی‎های زیادی پیش رو دارد. به گزارش  مهر، در حالی که آینده نیمار در تیم فوتبال پاری‌سن ژرمن هنوز هم نامشخص است، برایش کار آسانی نیست که آرزوهایی در تضاد با آرزوهای باشگاه داشته باشد، مثلا اگر دارد به جدایی از این تیم و پیوستن به رئال مادرید فکر می‎کند باید قبل از هرچیز به این فکر کند که کار بسیار سختی پیش رو دارد. گفته می‏‌شد نیمار تصمیم گرفته بارسلونا را ترک کند تا از زیر سایه ستاره‌های بزرگ این تیم خارج شود و بتواند به تنهایی گزینه دریافت توپ طلا باشد. اما با درخششی که کریستیانو رونالدو در بازی‌های اخیر داشته یک بار دیگر نشان داده که هنوز تمام نشده و می‌‏تواند چند سال دیگر هم ستاره اصلی تیم باشد. پس حتی اگر تیم فرانسوی هم با فروش نیمار موافقت کند که بعید است، احتمالا او باید در رئال زیر سایه بازیکن دیگری باشد و آن هم رونالدو است. نیمار در حال حاضر سالی ۳۷ میلیون یورو در پی اس جی درآمد دارد، اگر قرار باشد او به رئال مادرید برود رونالدو حتما باید دستمزدی بیشتر از او بگیرد و سران رئال هم این را می‎دانند. این هم خود می‌‏تواند دلیلی دیگری برای سختی کار نیمار برای ترک تیم فرانسوی و پیوستنش به رئال باشد.

قرارداد رونالدو آماده امضای نهایی

نشریه آ.اس مدعی شد که رئال به زودی قرارداد رونالدو را تمدید خواهد کرد و افزایش حقوق چشمگیری در این حقوق لحاظ خواهد کرد. به گزارش «ورزش سه»، شاید چند ماه پیش، آینده کریستیانو در جایی خارج از رئال تصور می‌شد ولی اوضاع به کلی در چند هفته اخیر عوض شده است. رئال مادرید پس از فینال کاردیف به افتخار درخشش رونالدو و قهرمانی رئال در این رقابت‌ها، به رونالدو پیشنهاد تمدید قرارداد و بهبود حقوقش را دادند. خوزه آنخل سانچز، مدیر داخلی باشگاه به رونالدو اطلاع داد که آنها سعی دارند با افزایش حقوقش، از زحمات او قدردانی کنند.  فعلا در مورد اینکه حقوق رونالدو چقدر خواهد بود، بحثی انجام نشده ولی انتظار می‌رود که افزایش حقوق چشم گیر باشد. قصد باشگاه این است که پیش از حضور رونالدو در روسیه، قرارداد جدید امضا شود.  منابع نزدیک به رئال معتقدند که سپیدپوشان حقوق فعلی رونالدو که 21 میلیون یورو است را به 30 میلیون یورو، به علاوه پاداش افزایش خواهند داد. در حقیقت این حقوق او را به حقوق 35 میلیون یورویی نیمار در پاری سن ژرمن نزدیک خواهد کرد، هر چند که نیمار حدود 7 میلیون یورو پاداش می‌گیرد. با این حال رونالدو همچنان با حقوق سالیانه 45 میلیون یورویی مسی فاصله خواهد داشت. البته مدت زمان قرارداد رونالدو تغییر نخواهد کرد و او تا سال 2021 با رئال قرارداد خواهد داشت.

برانکو خواهان تمدید قرارداد باقری شد

مربی ایرانی تیم پرسپولیس در کادرفنی این تیم باقی خواهد ماند. به گزارش فارس، با حضور برانکو ایوانکوویچ در کادرفنی تیم پرسپولیس، کریم باقری هم به این کادر اضافه شد و در مدت حدود ۳ سال اثرگذاری مناسبی هم از نظر فنی و انضباطی در تیم پرسپولیس داشته است.حضور موثر باقری باعث شده تا برانکو خواهان ادامه حضور او در کادرفنی تیم پرسپولیس شود.  سرمربی کروات پرسپولیس از مسئولان باشگاه خواسته تا قرارداد این مربی ایرانی تمدید شود. این در حالی است که سرمربی پرسپولیس خواستار باقی ماندن سایر دستیارانش در این تیم شده و حمیدرضا گرشاسبی سرپرست باشگاه هم در تدارک تمدید قرارداد سایر دستیاران برانکوست. با این شرایط به نظر می‌رسد فرد جدیدی به کادرفنی پرسپولیس اضافه نخواهد شد و برانکو با همین دستیارانش هدایت سرخ‌ها را ادامه خواهد داد.

علیپور؛ دو گل برای تاریخ‌سازی

علیپور با زدن دو گل می‌تواند دو رکورد را بشکند و بعد از روزهای سخت هفته‌های اخیر، پایان خوشی در این فصل داشته باشد.
به گزارش وب‌سایت نود، علیپور با ۸ گل آقای گل نیم‌فصل دوم است اما تبریزی با ۷ گل او را تعقیب می‌کند و مهاجم سرخ‌ها اگر می‌خواهد آقای گل هر دو نیم‌فصل باشدباید فاصله‌اش را با مهاجم آماده ذوب‌آهن بیشتر کند. او دو گل دیگر لازم دارد تا به تعداد گل‌های زده‌اش در نیم‌فصل اول یعنی ۱۰ گل برسد و در هر دو نیم فصل، درخششی مشابه داشته باشد. البته زدن دو گل یک رکورد دیگر هم برای علیپور به همراه دارد. طارمی فصل گذشته در تمام رقابت‌ها برای پرسپولیس ۲۴ گل زده و تعداد گل‌های علیپور در حال حاضر ۲۲ گل است. علیپور حالا دو گل لازم دارد تا در رکورد طارمی هم شریک شود. رکوردی که بیشترین تعداد گل یک پرسپولیس، در یک فصل است. البته او برای زدن این دو گل علاوه بر دو بازی لیگ برتر، دو بازی بعدی لیگ قهرمانان آسیا را هم زمان دارد تا گل‌هایش را به عدد ۲۴ یا بیش از آن برساند و همین موضوع، شانس او را افزایش می‌دهد.

اعلام آمادگی سپاه برای واگذاری تراکتور

فرمانده سپاه عاشورا گفت: به دنبال واگذاری تراکتور هستم و بعد از اتمام فصل، این پروسه طی خواهد شد. به گزارش ایسنا، سردار عابدین خرم به مناسبت هفته پاسدار در تبریز اظهار کرد: باید همواره منصفانه قضاوت کنیم، تراکتور تیم مردمی و مورد علاقه‌ی مردم آذربایجان است. این تیم یک کارنامه‌ای دارد که با نگاهی به عملکرد این تیم طی شکل گیری آن، درمیابیم که تراکتور از سال ۸۹ که به سپاه واگذار شده همواره در حال فراز بوده است، در حالی که تیم‌های فوتبال هم فراز دارند و هم فرود. این فراز و فرود یک امر طبیعی است اما تراکتور از سال ۸۹ تا این فصل وضعیت خوبی داشته است. فرمانده سپاه عاشورا گفت: تراکتور در فصل اخیر از لحاظ مدیریتی دچار مشکل شد؛ اما حقیقت مطلب این است که با تدبیری که از فرماندهی کل سپاه دریافت کردم، به دنبال واگذاری این تیم هستم و بعد از اتمام فصل، این پروسه طی خواهد شد تا تیم به مجموعه‌های متقاضی خصوصی و قابل اطمینان واگذار شود. وی با بیان این‌که آرزو داریم تراکتور همواره سیر صعودی داشته باشد، گفت: متقاضیان برنامه و آورده‌ی خود و هم‌چنین اقدامات خود را بیاورند تا این تیم مراحل واگذاری خود را طی کند و تراکتور به عزیزان توانمند سپرده شود. فرمانده سپاه عاشورا در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد: کسی که ادعای مالکیت تراکتور را دارد باید در مراجع قصایی و قانونی ادعای خود را ثابت کند؛ به نظر ما چنین مواردی صرفا یک ادعاست.


 

برچسب‌ها:

نظر شما