شناسهٔ خبر: 25120174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

قاسمی: گزارش حقوق بشری آمریکا مغرضانه است

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در جهان و اتهاماتی که در آن علیه ایران مطرح شده است، گفت: گزارش حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا مغرضانه، سیاسی و مردود است.

صاحب‌خبر -

بهرام قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا و بویژه ادعاهای طرح شده درباره حقوق بشر در ایران را به طور کامل مغرضانه و با اهداف سیاسی میداند که تصویری تحریفشده و غیرواقعی از شرایط جمهوری اسلامی ایران ارائه میکند.

قاسمی اظهار کرد: دولت آمریکا به گواهی گزارشهای معتبر بینالمللی نهتنها خود به عنوان یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان شناخته میشود بلکه در حمایت از ناقضان شناختهشده حقوق بشر همچون رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه هم نقش مهمی ایفا میکند؛ کشورهایی که فجایع به بار آمده از سوی آنها همواره دامنگیر منطقه بوده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ضمن محکوم کردن اتهامات بیاساس و غیرقابل قبول آمریکا، تصریح کرد: بهتر است دولت آمریکا به جای مداخله در امور داخلی سایر کشورها و قضاوت در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان، هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای حمایت از حقوق بشر در داخل ایالات متحده به عمل آورده و نسبت به نقض گسترده حقوق بشر از سوی همپیمانان خارجیاش واکنش نشان دهد. /تسنیم

نظر شما