شناسهٔ خبر: 25120108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

روحانی: از سیستم ارزی کشور خشنود نیستم

رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیم دولت در زمینه تعیین نرخ ارز گفت: این تصمیم پیشاپیش تودهنی برای تصمیم آمریکا در روز 22 اردیبهشت است. تمام امید آنها این بود که علیه ملت قدم بردارند تا بازار داخلی بهم بریزد. من به مردم قول می‌دهم توطئه دشمن نقش بر آب شده و چه برجام باشد چه نباشد ما مشکلی نخواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت با اشاره به اینکه من از سیستم ارزی کشور ناراضی بودم و از سیستم فعلی هم خیلی خشنود نیستم، اظهار کرد: ما باید به سیستم سومی برسیم.

وی در ادامه افزود: در گذشته ما دلار را با هواپیما وارد کشور میکردیم و آن را به بانک مرکزی میدادیم و هر روز بانک مرکزی پولها را با گونی به صرافیها میداد و معلوم نبود صرافیها ارز را به چه کسانی میدادند. بانکها هم تماشا میکردند و گاهی هم خودشان از صرافیها یا دلالها ارز تهیه میکردند. اکنون ارز باید با حواله داده شود. حداکثر کار هم بر عهده بانکهاست. صرافیهای غیرمجاز و دلالها هم باید کنار گذاشته شوند. در شرایط قبلی به نیازمند واقعی ارز نمیرسید و ناچار میشد با صرافی یک جور دیگری ببندد تا ارز خود را بگیرد و تولید راه بیاندازد یا واردات داشته باشد.

روحانی تأکید کرد: من نمیخواهم بگویم شرایط امروز ارز بهترین شرایط است و من هم دنبال شیوه دیگری هستم، ولی در شرایط فعلی تصمیمی که گرفته شد کاملا درست بود. این تصمیم به اجماع همه دوستان اقتصادی و کارشناسان اتخاذ شده است. این تصمیم برای این بود که واردات کالاهای مورد نیاز کشور راحت انجام شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران خادم و نوکر مردم هستند، گفت: ما باید به فکر مردم باشیم و برای خدمت به آنها تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: من میفهمم در کشور کم آبی داریم، میدانم مردم نگران برخی رفتارهای دشمنان هستند. میدانم مشکل محیط زیست و بیکاری داریم اما این مشکلات با برنامهریزی و همکاری حل میشود. ما برای حل این مشکلات باید از مردم کمک بگیریم. آنها را قانع کرده و با خود همراه کنیم تا مردم پشتیبان ما شوند.

رئیس جمهور همچنین اظهار کرد: هیچ دستگاه نظارتی حق ندارد در کار اجرایی دخالت کند. اعلام نظر اشکالی ندارد ولی مدیر باید کار خود را انجام دهد. مدیران دولتی به تهدیدات اعتنا نکنند و اگر میترسند به آنها جواب بدهند به من بگویند که جواب آنها را بدهم.

روحانی خاطر نشان کرد: عدهای کنار گود نشستهاند و پیشنهاد میدهند ولی نمیدانند در گود چه خبر است. ما رسالت سنگینی بر دوش داریم و باید بدانیم بدون حمایت و اقناع مردم نمیتوانیم پیش برویم.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از راههای تأمین اشتغال ما فضای مجازی است، خاطر نشان کرد: من تأکید کردم که نباید به اشتغال مردم آسیب زده شود. ما نباید بیکاری را اضافه کنیم. راهکارهای ما هم باید درست و دقیق انتخاب شود.

برچسب‌ها:

نظر شما