شناسهٔ خبر: 25120079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پیوند رسانه با دانشگاه راهکاری برای عبور از چالش هاست

به گزارش ایرنا، احمد عریان روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه کهگیلویه وبویراحمد افزود: به نظر می رسد این پیوند و ارتباط تنگاتنگ هم اینک بین دانشگاه

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، احمد عریان روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه کهگیلویه وبویراحمد افزود: به نظر می رسد این پیوند و ارتباط تنگاتنگ هم اینک بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در این استان ضعیف شده و همین امر سبب بروز برخی مشکلات وموانع بر سر راه توسعه استان شده است.
وی تصریح کرد: هم اندیشی و تبادل نظر بین استادان دانشگاه ها ، نخبگان، روشنفکران و رسانه ها به عنوان خواص جامعه ضرورتی غیرقابل انکار درعصر ارتباطات محسوب می شود که البته باید این مهم بیش از گذشته تقویت شود.
وی روابط عمومی دانشگاه یاسوج را موظف کرد تا زمینه و شرایط را برای ارتباط نزدیک و صمیمی رسانه ها با مسئولان و استادان در سطوح مختلف فراهم و حتی مکانی را نیز برای نشست های هم اندیشی فصلی بین اهالی رسانه اختصاص دهد.
عریان برخی چالش ها وموانع توسعه ای در استان کهگیلویه وبویراحمد را به لحاظ بافت قومی و طایفه ای یاداور شد و گفت: باید سعی شود تا در چنبره این گونه مسایل حاشیه ای و ضد توسعه ای گرفتار نشویم.
وی افزود: ملاک انتخاب و چینش نیروهای انسانی در دانشگاه یاسوج شامل استاد، عضو هیأت علمی و یا رؤسا و معاونان دانشکده ها مسائل قومی، سیاسی، خانوادگی، حزبی، جناحی و یا سلیقه ای نیست بلکه این امر بر اساس شایسته سالاری و با توجه به تجربه، کارآمدی و توانمندی علمی و اجرایی افراد انجام می شود.
سرپرست دانشگاه یاسوج بیان کرد: این دانشگاه با جدیت درصدد تولید و حمایت از پایان نامه های کاربردی ، تأثیرگذار و مفیدتر برای کمک به توسعه روزافزون کهگیلویه و بویراحمد و کاهش مشکلات آن در بخش های مختلف است.
سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: مسئولان این دانشگاه در راستای کمک به توسعه روزافزون آن به دنبال تعامل بیشتر با بخش صنعت، مدیران استانی و کشوری، بخش خصوصی، دستگاه های مختلف اجرایی و خیران هستند.
عریان اظهار داشت: نگاه مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر این استان توسعه گرایانه و مثبت است.
وی ابراز داشت: سعی می شود که از ظرفیت خیران برای کمک به رشد دانشگاه یاسوج، ساخت خوابگاه به ویژه برای دختران و دیگر امور استفاده بیشتری شود.
عریان گفت: انتظار می رود که رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
افزون بر 6 هزار دانشجوی پسر و دختر در رشته ها و مقاطع مختلف در دانشگاه یاسوج در حال تحصیل هستند.
3016/1662
انتهای پیام

نظر شما