شناسهٔ خبر: 25120052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تودهنی ‌ارتش

پاسخ فرمانده کل ارتش به تفرقه‌افکنی‌های اخیر: تفرقه‌افکنان بین ارتش و سپاه تنها خودشان را خسته می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در پی هجمه‌های اخیر علیه سپاه پاسداران که با اظهارات حسن روحانی در مراسم روز ارتش شدت گرفته بود، فرمانده کل ارتش در اظهاراتی مهم و انقلابی ضمن دفاع قاطع از سپاه و اعلام همدوشی میان ارتش و سپاه در دفاع از انقلاب، گفت تفرقه‌افکنان داخلی خود را خسته نکنند چراکه ارتش دست خود را از دست سپاه برنمی‌دارد. امیر سرلشکر موسوی همچنین با اشاره به هجمه‌های داخلی علیه سپاه که از حضور این نیرو در مقابله با نفوذ و فتنه سیاسی و همچنین سازندگی انتقاد می‌کنند، گفت این حملات تازگی ندارد و این افراد خود را به غفلت زده‌اند چراکه وظیفه سپاه است که به این حوزه‌های تهدید ورود کند. امیر موسوی همچنین با دفاع قاطعانه از بسیج، گفت یک بسیجی است و آرزو دارد در این نیرو به خدمت بپردازد.


دفاع تمام‌قد فرمانده کل ارتش در واقع واکنشی است به هجمه‌هایی که اخیرا به بهانه اظهارات حسن روحانی در مراسم روز ارتش‌، علیه سپاه ایجاد شده بود.


حسن روحانی ۲۹ فروردین در مراسم روز ارتش تعاریفی از ارتش مطرح کرد که برخی رسانه‌ها و تحلیلگران آن را کنایه به سپاه پاسداران قلمداد کردند. او در این مراسم گفت ارتش در ماجرای عدم ورود به سیاست به وصیت امام راحل(ره) عمل کرد. روحانی همچنین اظهاراتی درباره نسبت ارتش با فساد هم مطرح کرد که بلافاصله برخی رسانه‌های ضدانقلاب و برخی رسانه‌های داخلی آن را به معنای کنایه او به سپاه ارزیابی کردند. البته ارزیابی ناظران و برخی رسانه‌ها از اینکه اظهارات روحانی را کنایه‌هایی علیه سپاه دانسته‌اند از آن جهت قابل توجه شد که پیش از این نیز حسن روحانی به بهانه‌های مختلف اظهاراتی علیه سپاه مطرح کرده بود. این‌بار اما این اظهارات یا کنایه‌ها در روز ارتش و در مراسم رژه نیروهای ارتش مطرح شد. به همین خاطر برخی شبکه‌های خارجی مانند تلویزیون سلطنتی ملکه انگلیس و صدای آمریکا در برنامه‌های خود، مانور گسترده‌ای روی این اظهارات روحانی کردند و تلاش کردند آن را تحت عنوان شکاف میان نیروهای نظامی القا کنند.


با این حال اما میزبان مراسم بزرگداشت ارتش خود پا به میدان گذاشت تا نسبت خود با این اظهارات را مشخص کند. فرمانده ارتش دیروز به مراسم تجلیل از خانواده مدافعان حرم رفت و به گفته خودش این حضور، حضوری نمادین برای تودهنی زدن به دشمنان نظام است.


امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از خانواده معزز شهدای مدافع حرم که به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت اباالفضل(ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: درود بر شهدای بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز و درود بر همه جانبازان راه اسلام ازجمله مدافعان حرم اهل‌بیت(ع) و تمام شهدایی که در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس اسلامی خون خود را نثار کردند. وی افزود: بنده هنوز هم مانند گذشته وقتی به شهرمان می‌روم در پایگاه بسیج آنجا حضور پیدا کرده و به‌عنوان بسیجی خدمت می‌کنم. اگر از بنده بپرسند چه جایگاهی را می‌خواهم، می‌گویم دوست دارم جانشین سازمان بسیج باشم و خود را در جایگاه رئیس این سازمان نمی‌دانم. اگر یک روزی از سمتم در ارتش مرخص شوم با افتخار در پایگاه بسیج محل انجام وظیفه می‌کنم.

فرمانده ارتش با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان ارتش و سپاه گفت: حضور بنده در بسیج با هدف تودهنی زدن به دشمنان نظام است، چرا که آنها فکر می‌کنند می‌توانند به دیوار مستحکمی که ارتش و سپاه در برابر نفوذ آنها ایجاد کرده‌اند، خدشه‌ای وارد کنند. وی با بیان اینکه قضاوت‌های ناصحیح درباره سپاه تازگی ندارد، ادامه داد: حضور بنده در این مراسم، حضوری نمادین است برای کسانی که با حرف خود مسیری همانند مسیر دشمنان انتخاب می‌کنند.


به گزارش تسنیم، سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: از روز اولی که سپاه پاسداران تأسیس شد ما شاهد مواضع خصمانه درباره سپاه بودیم، البته آنچه از زبان دشمنان به گوش می‌رسد، کاملاً بدیهی است و این دشمنی با شکست‌های مکرر آنها در منطقه بیشتر نیز می‌شود. وی با ابراز اینکه سپاه پاسداران از اول انقلاب در خط مقدم مقابله با ضدانقلاب بوده است، گفت: از اول انقلاب هرجا مسؤولان در مسؤولیت خود به مشکل خورده‌اند از پتانسیل بسیج کمک گرفته و کارها را حل‌وفصل کرده‌اند. سرلشکر موسوی افزود: دیدگاه‌های غلطی که توسط عده‌ای در داخل درباره سپاه شکل گرفته است، ناشی از این است که سپاه را با نیروهای مسلح رسمی دیگر کشورها مقایسه می‌کنند. وی گفت: یکی از اقدامات تاریخی امام خمینی(ره) علاوه بر پایان دادن به سلطنت منحوس پهلوی و بیرون کردن بیگانگان و در رأس آنها آمریکا که بر تمام مقدرات این مملکت حکومت می‌کرد که اقدامی جراحی‌گونه و دفعی بود، اقدام ارزشمند ایشان در تأسیس نظام جمهوری اسلامی و همچنین تشکیل سپاه بود.


فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: آن روزها نیز خیلی‌ها علت تأسیس سپاه را می‌پرسیدند و می‌گفتند «آیا امام به ماهیت ارتش یا توانمندی‌های آن اعتماد ندارد؟» بنده در جواب باید بگویم اولاً حضرت امام بدنه ارتش را بخوبی می‌شناختند و اصلاً یکی از عوامل قدرت و صلابت ارتش شخص امام خمینی بودند و بیانیه ایشان در ۲۹ فروردین ۵۸ که هنوز ۲ ماه از انقلاب می‌گذشت که در آن بیانیه فرمودند ارتش محترم با تمام ساز و برگ و ادوات نظامی خود به میدان بیاید، نشان‌دهنده اعتماد کامل ایشان به بدنه ارتش بود. سرلشکر موسوی گفت: کاملاً صحیح است که بزرگ‌پاسدار این نظام مقام معظم رهبری هستند ولی نهادی که پاسداری نظام را به‌عهده داشته و دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. وی خاطرنشان کرد: پس از جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی با تهدیدی ترکیبی مواجه شد و طبیعی بود که سپاه پاسداران انقلاب به‌دلیل وظیفه‌اش باید در برابر تهدیدات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ورود کند و اینکه عده‌ای می‌گویند چرا سپاه وارد این عرصه‌ها می‌شود، یا نمی‌دانند یا خود را به غفلت زده‌اند چراکه از پایه و اساس وظیفه سپاه است که به عرصه این تهدیدات ورود کند.


سرلشکر موسوی با بیان اینکه برای تحقق آرمان‌های انقلاب باید با جدیت به‌سمت این آرمان‌ها حرکت کرد، تصریح کرد: انقلاب شکوهمند ما ویژگی‌هایی از جمله ضدیت با رژیم منحوس صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم سراسر دنیا دارد و ما می‌بینیم که امروز آمریکای جنایتکار برای بقای رژیم صهیونیستی و استحکام آن در منطقه تمام تلاش خود را به‌کار بسته است.


وی با اشاره به وعده رهبر انقلاب مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده تصریح کرد: سطح ۲۵ سال برای نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است ولی این موضوع به این معنا نیست که ما به‌سمت تحقق آن وعده حرکت نکنیم، بنابراین سپاه پاسداران متولی پاسداری از این ویژگی‌های نظام اسلامی است و اگر قرار باشد هجمه‌های دشمن از یک‌سو و عافیت‌طلبی عده‌ای در داخل از سوی دیگر مخل حرکت سپاه شود و به‌طرق مختلف از جمله ایجاد بحران  اقتصادی و فشار آوردن به زندگی مردم نظام اسلامی را تضعیف کنند، ما اجازه این اقدامات شوم را به دشمنان نمی‌دهیم. فرمانده کل ارتش تأکید کرد: همه ما باید بدانیم که اگر سپاه نبود انقلاب نبود و ارتش قهرمان نیز به این پیمان خود استوار است که دست از دست سپاه برندارد تا زمانی که رژیم منحوس صهیونیستی از صحنه روزگار محو شود. فرمانده ارتش همچنین در حاشیه مراسم روز پاسدار و تجلیل از مدافعان حرم، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره برخی تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه بین سپاه و ارتش گفت: اینها موفق نمی‌شوند و فقط خود را خسته می‌کنند.
 

یا جاهل است یا دشمن انقلاب


در روزهای بزرگداشت مقام پاسدار و جانباز، مراجع عظام تقلید نیز نسبت به شیطنت‌های سیاسیون برای تفرقه‌افکنی میان ارتش و سپاه هشدار دادند.بر همین اساس آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر دیروز در دیدار مسؤولان و اساتید مدرسه علمیه حضرت اباالفضل(ع) که از جانبازان حوزوی هستند، گفت: برخی نقد به برجام را در حکم دشمنی با نظام می‌دانند، حال چگونه است که موقعیت سپاه را پایین می‌آورند و آن را تحقیر می‌کنند؟ در صورتی که سپاه از ابتدا قدرتی بسیار بزرگ بوده و هست و روز به روز هم قدرتمندتر و با بصیرت بیشتر در مقابل دشمن خواهد ایستاد. آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: کسی که از سپاه پشتیبانی نکند؛ یا جاهل است یا دشمن انقلاب؛ همانطور که ارتش قدرتمند، حافظ و نگهبان انقلاب است، سپاه هم به همان اندازه در صحنه حضور دارد.وی افزود: ارتش و سپاه هر دو با هم ۲ بازوی قدرتمند نظام هستند، اگر کسی بین اینها تفاوتی قائل شود و مزیتی بر هر یک قائل باشد و دیگری را پایین بیاورد یا جاهل است یا دشمن؛ ارتش و سپاه ۲ بازوی الهی برای نظام جمهوری اسلامی هستند. این مرجع تقلید، ارتش، سپاه و بسیج را بازوان قدرتمند نظام دانست و گفت: در زمان دفاع‌مقدس این ارگان‌ها با رزم‌شان از نظام اسلامی دفاع کردند و اکنون نیز هر یک به نوبه خود در تأمین امنیت، آرامش و آسایش مردم نقش ایفا می‌کنند.

منبع: روزنامه وطن امروز

نظر شما