شناسهٔ خبر: 25120051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

شکایت رسمی دموکرات‌ها از جمهوری خواهان

صاحب‌خبر -

در آمریکا، حزب دموکرات از روسیه، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس به دادگاه شکایت کرده است. این حزب می‌گوید این سه برای «اختلال» در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر که به پیروزی آقای ترامپ منجر شد، «توطئه» کرده بودند.
در اسنادی که حزب دموکرات نزد دادگاه ثبت کرده، ادعا کرده که ستاد ترامپ در انتخابات اخیر «مشتاقانه» از کمک روسیه و ویکی‌لیکس استقبال کرده بود.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، بارها ادعای تبانی با کرملین در جریان انتخابات ۲۰۱۶ را رد کرده و آن را تلاشی برای اتهام‌زنی توصیف کرده است.
تشکیلات اطلاعاتی آمریکا پیش‌تر نتیجه‌گیری کرده است که روسیه تلاش کرده بود انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ به نفع دونالد ترامپ تمام شود. با این حال اقدام جدید حزب دموکرات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. هرچند قاضی پرونده اجازه داده این شکایت مطرح شود، اما بعید است در این دادگاه ادعاهایی مطرح شود که قبلا و در ظرف دو سال اخیر مطرح نشده باشد. این شکایت در دادگاه فدرال در منهتن نیویورک ثبت شده است. حزب دموکرات نام دستیاران ارشد دونالد ترامپ، از جمله جارد کوشنر، داماد ترامپ و پل مانافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی‌ او، و همین‌طور جولین آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس را به عنوان طرف شکایت خود آورده است. نخستین گزارش‌ها از تلاش هکرها برای هدف‌گرفتن حزب دموکرات آمریکا دو سال پیش در ماه مه ۲۰۱۶ مطرح شد. 

نظر شما