شناسهٔ خبر: 25119860 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اداره کل مدیریت بحران هشدار داد

احتمال وقوع سیلاب در حاشیه رودخانه های آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع بارش های متناوب تا 2 روز آینده و وقوع بارش های رگباری در این مدت گفت: احتمال وقوع سیلاب در کنار رودخانه ها وجود دارد که به همین خاطر مردم باید هوشیار بوده و موارد ایمنی را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

امیرعباس جعفری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها به ویژه در نواحی شمال استان از مردم می خواهیم از هرگونه تردد، تجمع و استراحت در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها، دریاچه پشت سدها و دیگر تاسیسات آبی و نقاط پرخطر خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فصل چرای دام در آذربایجان غربی است، اظهار کرد: دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و برپایی چادر در مناطق مرتفع خودداری کنند زیرا احتمال رعد و برق نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده سیلاب در مسیرهای عبوری از ورود با خودرو به درون سیلاب خودداری کنند زیرا عمق سیلاب مشخص نیست و بروز حوادث ناگوار ممکن است.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی بیان کرد: در صورت بروز مشکل همه نیروهای امدادی در حال آماده باش هستند و در صورت تماس به موقع، به سرعت به محل حادثه اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی آذربایجان غربی در شهرهای مختلف استان شاهد بارش باران و برف هستیم که این امر تا 2 روز آینده ادامه دارد.
آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر به فرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد.
8137/2093

نظر شما