شناسهٔ خبر: 25119688 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رئیس رسانه ملی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره مردمی برنامه‌های نوروزی صداوسیما تأکید کرد:

همه دارایی ما مردم هستند و همه ما برای جلب رضایت آنان تلاش می‌کنیم

رئیس رسانه ملی با قدردانی از زحمات برنامه‌سازان نوروزی صداوسیما اظهار داشت: همه دارایی ما مردم هستند و همه ما برای جلب رضایت آنان تلاش می‌کنیم و در این میان کسب رضایت بیش از 90 درصدی مخاطبان در نوروز 97 اتفاق مهمی بود که با همدلی خانواده صداوسیما حاصل شد. «من شب‌ها بیدارم، چون انرژی‌‌ام را از ماه می‌گیرم، آدم‌های دیگری هم هستند که شب‌ها بیدارند و به کارهایشان می‌رسند، چون شب‌ها حالشان بهتر است. آدم‌‌های زیادی هم هستند که انرژی‌ خود را از خورشید می‌گیرند، اینها آدم‌های روز هستند...» آیین افتتاحیه رادیو کتاب و رونمایی از پایگاه جامع کتاب گویا، صبح روز گذشته و همزمان با سالروز تاسیس رادیو در ایران با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما، دکتر غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جمعی از مدیران و برنامه‌سازان رادیو در استودیوی شماره 8 ساختمان شهدای رادیو برگزار شد. صحبت از فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و تلگرام و لزوم جایگزینی آن با یک پیام‌رسان ایرانی، این روزها به حرف و دغدغه اول بسیاری از مردم جامعه تبدیل شده است. فضای مجازی با گسترش روزافزون، امکانات جدید و پیشرفت‌های هر روزه‌اش دیگر نه فقط نسل جوان، که حتی بزرگ‌ترهای همیشه دور از فناوری را به خود جلب کرده و زندگی‌هایشان را به کسب لحظه‌ای اخبار و مرور وقایع و ارتباط با بستگان و آشنایان دور و نزدیک گره زده است. این‌که اثری نمایشی با پیشینه‌ای موفق قصد تولید سری تازه داشته باشد در نگاه نخست حکم برگ برنده را برای آن دارد. در واقع کارگردان و نویسندگان برای معرفی شخصیت‌های خود به مخاطب، پیش‌تر نیمی از راه را رفته‌اند و امروز باید از میانه راه ماراتن را آغاز کنند؛ زیرا وقتی مخاطب با شخصیت‌ها و فضای کلی اثر آشنا باشد با میل و اطمینان خاطر بیشتری به تماشا می‌نشیند. احسان همتی از سال 1382 کارش را در رادیو ایران آغاز کرد و امروز بیشتر با شبکه رادیویی فرهنگ همکاری می‌کند، اما سابقه اجرا در برنامه‌های متفاوتی از دیگر شبکه‌‌ها مانند اقتصاد، آوا، پیام و ... را نیز دارد. صباهنگ از رادیو صبا، برنامه سیاسی بررسی رسانه‌های بیگانه در رادیو ایران و جهان‌نما ویژه جشنواره جهانی فیلم فجر از رادیو فرهنگ، برنامه‌هایی است که او این روزها به عنوان گوینده در آنها حضور دارد. به سراغ این گوینده رفتیم تا نگاه او را به عنوان

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره مردمی برنامه‌های نوروزی رسانه ملی گفت: رسانه ملی در یک شرایط سخت رسانه‌ای و با وجود رقبا و دشمنان فراوان توانست در نوروز97 موفق به جذب 86/7 درصدی مخاطبان شود.

رئیس رسانه ملی خاطرنشان کرد: هنرمندان رسانه ملی در برنامه‌هایی مانند پایتخت و دورهمی و همچنین مستندها و برنامه‌های ترکیبی توانستند رضایت بیش از 90 درصدی مخاطبان را کسب کنند.

دکتر علی عسکری خاطرنشان کرد: در شرایطی که شبکه های ماهواره‌ای و همچنین فضای مجازی به رقابتی سرسختانه با رسانه ملی می‌پرداختند، برنامه‌سازان با هوشمندی،هنرمندانه و درک زیبایی‌شناسی به میدان آمدند و رضایت مخاطبان را به دست آوردند.

رئیس رسانه ملی، آثار تولیدی در صداوسیما را بانشاط و پرجاذبه عنوان و ابراز امیدواری کرد که کارکنان رسانه ملی در سال 97بهتر از گذشته کار کنند و شاهد رشد برنامه‌های جذاب در رادیو و تلویزیون باشیم.

رئیس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از جایگاه شهیدان به‌ویژه شهدای مدافع حرم، آسایش امروز را مرهون جان‌فشانی‌های آنان دانست و تأکید کرد: نمونه کوچکی از ایجاد ناآرامی در بخش‌هایی از سریال پایتخت با حضور داعش، به‌خوبی نشان داد که شهدا ازخودگذشتگی کردند تا ما در کنار هم نوروز را در آرامش پشت سر بگذرانیم.

دکتر علی عسکری در ادامه با تأکید بر اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید گام‌های بهتر و مؤثرتری در زمینه تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی برداریم تصریح کرد: کالای ایرانی، نشان‌دهنده هویت کشور است و امیدوارم در سال 97 اقدامات رسانه ملی را در جهت معرفی کالاهای ایرانی و همچنین فراهم کردن زمینه‌های رشد و ارتقای نشاط اجتماعی، عظمت، اقتدار و پیشرفت ملت ایران رقم بزنند.

رئیس رسانه ملی، سه عنصر هنر، علم و تعهد را لازمه تولیدات فاخر رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: یک محصول رسانه‌ای فاخر و دارای اثر ماندگار، هم هنر فوق‌العاده، هم علم و دانش و هم تعهد را داراست و این امر به شادمانی، رشد و جهت‌دهی مخاطبان کمک می‌کند.

* رضایت بیش از 90درصدی مخاطبان از برنامه‌های تلویزیون

مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی نیز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره مردمی برنامه‌های نوروزی 97 از رضایت بیش از 90درصدی مخاطبان رسانه ملی خبر داد.

معاون سیما با بیان اینکه بر اساس آخرین نظرسنجی‌ای که دو هفته بعد از اتمام برنامه‌های نوروزی 97انجام شد 86/7 درصد از مخاطبان رضایت داشتند گفت: دو برنامه دورهمی و پایتخت به ترتیب با 92 درصد و 95 درصد، رضایت مخاطبان را از آن خود کردند.

او افزود: برنامه‌های نوروزی رادیو و تلویزیون بدون شک پرشنونده‌ترین و پربیننده‌ترین برنامه‌های نوروزی را رقم زدند و تمام نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که نوروز 97 یکی از پررونق‌ترین نوروزهای رسانه ملی بود.

میرباقری با بیان اینکه در عصر ماشین و تحولات صنعتی و تکنولوژیکی و اضطراب‌ها و استرس‌ها، قطعاً نیاز به نشاط و شادی و جلب رضایت مخاطبان مهم است خاطرنشان کرد: رضایت مخاطب، پیش‌نیاز اساسی هر نوع نوآوری، خلاقیت و ابتکار در کارهاست و به هر میزان، افکار عمومی را راضی نگاه داریم، در کارهای آن‌ها گره‌گشایی صورت می‌گیرد.

او افزود: در حال حاضر در کشور بیش از 10 میلیون جوان دانشگاهی و فارغ‌التحصیل داریم و برنامه‌سازی برای آن‌ها امری ضروری است.

میرباقری با تأکید بر اینکه در سال 96 در کشور علاوه بر مسائل عمومی با یک سری سوانح هوایی،دریایی و زمینی از قبیل زلزله روبه‌رو بودیم که کام مردم را تلخ کرد گفت: بیش از بیش نیاز داشتیم که در نوروز 97 به نیاز مردم پاسخ دهیم و امیدواریم برنامه‌های نوروزی و بهاری ما نوید سالی پربار و پربرکت در برنامه‌سازی بدهد و هنرمندان آثار گران‌سنگی را خلق کنند و جامعه از این ظرفیت عظیم، نهایت استفاده را داشته باشد.

معاون سیما با بیان اینکه امسال علاوه بر افکارسنجی از روش تعاملی نیز برای کسب رضایت مخاطبان رادیو و تلویزیون استفاده شد تصریح کرد:نوزده و نیم میلیون آرای مردمی در رابطه با برنامه‌های رادیو و تلویزیون کسب شد که از کسانی که از این روش استفاده کردند نیز تقدیر ویژه خواهد شد .

نظر شما