شناسهٔ خبر: 25119678 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

در شب اختتامیه نخستین جشنواره مردمی صدا و سیما رخ داد:

تجلیل از مخاطبان، تقدیر از هنرمندان

آیین پایانی نخستین جشنواره مردمی صدا و سیما با هدف تقدیر از برترین‌های نوروز 97 و تجلیل از مخاطبان شرکت‌کننده در این نظرسنجی، شب گذشته با حضور رئیس رسانه ملی، برنامه‌سازان و برگزیدگان در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، این اولین دوره برگزاری این جشنواره مردمی بود؛ جشنی که در آن مردم داوران اصلی بودند و رای آنها، برگزیدگان نهایی را انتخاب کرد. اولین دوره این جشنواره نوروز امسال با شرکت همه شبکههای داخلی صدا و سیمای رسانه ملی برگزار شد و مجموعهها، بازیگران، مجریان، برنامههای تولیدی، مسابقات و نیز مستندها به معرض قضاوت و نگاه مخاطبان گذاشته شدند. بر این اساس، هر گزینه شرکتکننده در جشنواره، کدی ویژه داشت که در طول پخش برنامهها زیرنویس میشد و مخاطبان میتوانستند از طریق شماره پیامکی، کد دستوری و یا عضویت در اپلیکیشن پیامرسان سروش، به گزینه موردنظر و دلخواه خود رای دهند.

بیش از 19 میلیون و 200 هزار نفر از مخاطبان از طریق سامانههای معرفی شده به اعلام نظراتشان و انتخاب برترینها پرداختند. شبکه یک با بیش از دو میلیون و 727 هزار رای، شبکه دو با بیش از یک میلیون و 115 هزار رای، شبکه سه با بیش از سه میلیون و 479 هزار رای، شبکه چهار با 291 هزار رای، شبکه پنج با بیش از سه میلیون و 254 هزار رای، شبکه آموزش با 201 هزار رای، شبکه مستند با بیش از 229 هزار رای، شبکه نسیم با بیش از 5 میلیون و 606 هزار رای، شبکه افق با 138 هزار رای، شبکه قرآن با بیش از 545 هزار رای، شبکه نهال با 95 هزار رای و شبکه امید با بیش از 455 هزار رای شبکههایی بودند که مردم در ایام نوروز تماشاگر برنامههایشان بوده و به آنها رای دادند.

همچنین در شبکه نسیم مهران مدیری با اجرای برنامه گفتوگومحور «دورهمی» و اخذ یک میلیون و 400 هزار رای به عنوان مجری برگزیده مردم انتخاب شد. برنامه «کودکشو» یک میلیون و یکصد هزار رای، برنامه «دورهمی» 935 هزار رای و فریدون آسرایی خواننده تیتراژ برنامه «کودکشو» 530 هزار رای از مخاطبانشان کسب کردند. سروش جمشیدی، بازیگر نقش قیمت در «دورهمی» هم با کسب 825 هزار رای به عنوان بازیگر برگزیده برنامههای ترکیبی انتخاب شد.

شبکه یک سیما امسال با «پایتخت» رکورددار بود. سریال پایتخت با کسب 710 هزار رای به عنوان سریال برگزیده نوروز و ریما رامینفر بازیگر اصلی این مجموعه هم با کسب 372 هزار رای به عنوان بازیگر برگزیده نوروز تلویزیون انتخاب شد. «ایرانگرد» هم مجموعه مستند نوروزی شبکه یک سیما بود که امسال سری سومش روانه آنتن شد و مخاطبان با ارسال 325 هزار رای، این برنامه را به عنوان مجموعه مستند برگزیده نوروزی تلویزیون انتخاب کردند.

در بخش شبکههای رادیویی نیز، رادیو جوان با برنامه «عیدِ من» در رتبه اول قرار گرفت؛ رتبه دوم به رادیو ایران با پخش برنامه «عیدانه بخند» رسید و رادیو تهران هم با برنامه «گل و بلبل» سوم شد. رادیو فرهنگ با «سازِ نوروز» در رتبه چهارم، رادیو ورزش با «عصر بهاری» در رتبه پنجم، رادیو صبا با «روز صبا، نوروز صبا» در رتبه ششم و رادیو سلامت با «به سمت بهار» حائز دیگر رتبههای برترینهای نوروزی شدند.

قرعهکشی میان شرکتکنندگان مردمی این طرح، از دیگر بخشهای اصلی این مراسم بود. بر این اساس شب گذشته، میان مجموع شرکتکنندگان در این نظرسنجی قرعهکشی صورت گرفته و ده نفر برنده معرفی شدند.

مشروح گزارش اختصاصی جامجم از آیین پایانی نخستین جشنواره مردمی صدا و سیما، صحبتهای هنرمندان منتخب نوروز و نیز حواشی برگزاری این جشنواره را فردا بخوانید.

نظر شما