شناسهٔ خبر: 25119048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

ادعای ژنرال آمریکایی درباره ایران و کره شمالی

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز،  یک ژنرال آمریکایی هشدار داد که احتمالا ایران و کره شمالی در آینده به فناوری موشک‌های فراصوتی که هم‌اکنون سه کشور آمریکا، چین و روسیه از آن بهره‌مند هستند، دست پیدا خواهند کرد.

یکی از ژنرال‌های ارشد آمریکا به تازگی مدعی شده است که احتمال می‌رود ایران و کره شمالی به موشک‌های فراصوتی دست پیدا کنند.

اوایل ماه جاری میلادی، ژنرال «ساموئل گریوز» مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا در کمیته دفاعی تخصیص بودجه سنا گزارش داد.

در حین این جلسه استماع، سناتور «سوزان کالینز» از گریوز در خصوص خطراتی که اشاعه فناوری موشک فراصوتی چین و روسیه به کشورهایی، چون کره شمالی و ایران به همراه دارد، سوال کرد.

این ژنرال آمریکایی در پاسخ به این سؤال گفت: «من ارزیابی می‌کنم که این خطر بسیار بالا است. نمی‌دانم که چه چیزی از وقوع چنین مسئله‌ای جلوگیری می‌کند. به این دلیل ما باید به صورت مناسب به تهدید (موشک) فراصوتی رسیدگی کنیم».

طبق گزارش یاهو، در حال حاضر، تنها سه کشوری که برنامه کامل تحقیقات فراصوتی دارند، آمریکا، چین و روسیه هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که چین در نوامبر ۲۰۱۷، دو آزمایش از یک موشک فراصوتی جدید انجام داد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیراً تصریح کرد که مسکو یک موشک کروز فراصوتی «کینژال» ساخته است که قابلیت حرکت با سرعت ۱۰ ماخ را دارد.

در حالیکه آمریکا حاضر نشده است، اظهارات پوتین را تأیید کند، ژنرال «جان هیتن» فرمانده فرماندهی راهبردی آمریکا گفته است: «من می‌توانم به شما بگویم که ما شاهد بوده‌ایم که روسیه و چین قابلیت‌های فراصوتی خود را آزمایش کرده‌اند».

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما