شناسهٔ خبر: 25118908 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

عدنان محمود در برنامه بدون مرز:

عربستان در جنایات تروریست‌ها در سوریه شریک است

سفیر سوریه در تهران گفت: تروریست ها با پول و تسلیحات عربستان سعودی تاسیسات زیر بنایی سوریه را نابود کردند و آل سعود در جنایات آنها شریک هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

عدنان محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران امروز شنبه 1 اردیبهشت در گفت‌وگو با برنامه بدون مرز اظهار کرد: دولت سوریه مدارک و شواهدی در دست دارد که نشان می دهد بحران ساختگی استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دوما طرح کلاه سفید هایی بوده که برای انگلیس و آمریکا جاسوسی می کنند.

وی تاکید کرد: مصدومان حادثه و فیلم های مخابره شده به سراسر جهان دروغ و ساختگی بوده و پزشکان و پرستارانی که در این ماجرا قرار داشته اند اعتراف کرده اند که تحت فشار تروریست ها این برنامه را اجرا کرده اند.

سفیر سوریه در تهران با تاکید بر پیروزی های ارتش سوریه در غوطه شرقی اظهار کرد: این برای اولین بار نیست که بعد از شکست تروریست ها، آمریکا در حمایت از آنها بهانه تراشی می کند و سوریه را مورد هدف قرار می دهد، در گذشته نیز اینگونه اتفاقات رخ داده و آمریکا به بهانه های مختلف در حمایت از تروریست ها به خاک سوریه حمله کرده است.

عدنان محمود در پاسخ به این سوال که چرا قبل از آمدن بازرسان کمیته تحقیق، آمریکا به سوریه حمله کرد گفت: اگر بازرسان قبل از حمله می آمدند ، دروغ آمریکا و متحدانش آشکار می شد و دیگر بهانه ای برای حمله نبود، در عین حال دولت سوریه نیز برای روشن شدن موضوع رسما خواستار اعزام بازرسان کمیته حقیقت یاب سازمان ملل شده بود.

سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران همچنین تصریح کرد: سه عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در تخلفی آشکار، اصول و مقررات بین المللی را زیر پا گذاشتند و با حمله موشکی و بمباران خاک سوریه بدون دلیلی موجه، حاکمیت ملی یک کشور عضو سازمان ملل را نقض کردند و با این اقدام خود نشان دادند که به هیچ یک از اصول بین المللی و انسانی پایبند نیستند.

وی در ادامه گفت‌وگو با برنامه بدون مرز تاکید کرد که آمریکا و تروریست ها بر روی غوطه شرقی خیلی حساب باز کرده بودند و با این اهرم تلاش داشتند دمشق را نا امن کرده برای تحمیل خواسته هایشان به دولت سوریه فشار بیاورند، اما با شکست تروریست ها در غوطه شرقی در حقیقت آمریکا در اجرای توطئه هایش ناکام ماند و افکار عمومی جهان نیز به حقیقت ماجرا پی برد و این هم عامل مهمی در عصبانیت آمریکا و حمله به خاک سوریه بود.

عدنان محمود با اشاره به اینکه در برخی از این حملات از خاک و فضای کشورهای منطقه استفاده شده است، خاطرنشان کرد: این حمله نشان داد که فرقی میان آمریکا ، اسرائیل و مزدوران منطقه ای اش وجود ندارد.

سفیر سوریه در تهران تاکید کرد: تروریست ها با پول و تسلیحات عربستان سعودی تاسیسات زیر بنایی سوریه همچون دانشگاه ها، مراکز آب و برق و ساختمان های دولتی و شهرهای سوریه و منازل مردم را نابود کرده و آل سعود در جنایات آنها علیه مردم سوریه شریک هستند.

وی ادامه داد: عربستان در مسیر سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی گام بر می دارد، اما بر خلاف این دشمنی ها، سوریه امروز به سوی صلح و آرامش گام بر می دارد و مردم و ارتش سوریه روحیه ای دوباره گرفته اند.

سفیر سوریه در تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص استراتژی آمریکا در سوریه گفت: این کشور فاقد استراتژی مشخصی در سوریه است، زیرا در منطقه و سوریه مجری سیاست های رژیم صهیو نیستی است، و سیاست های رژیم صهیو نیستی هم بر مقابله با محور مقاومت، یعنی ایران ، سوریه و حزب الله می باشد و آمریکا فقط مجری آن است.

عدنان محمود در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به حمایت های ایران از سوریه و مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید کرد: اکنون روابط ایران و سوریه روابطی استراتژیک و راهبردی است که ریشه در مناسبات تاریخی دو کشور دارد.

سفیر سوریه در تهران ضمن قدردانی از تلاش های ایران در سوریه و مبارزه با تروریسم در این کشور افزود: حمایت های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری ایران از مردم و دولت سوریه، در تاریخ سوریه ثبت خواهد شد، از این رو من تاکید می کنم، برادران ایرانی ما در طول بحران سوریه در کنار مردم سوریه بوده اند و ما هم در دوران صلح و بازسازی سوریه نگاهی ویژه به دوستانمان خواهیم داشت.

عدنان محمود همچنین خاطرنشان کرد: پیروزی های ارتش سوریه بر تروریست ها و ریشه کن شدن آنها در منطقه، قطعا بر آینده منطقه تاثیرات مثبت خواهد داشت.

 

برچسب‌ها:

نظر شما